پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خط تولید قطعات خودرو در داخل کامل شد

0

رضا رحمانی عصر جمعه در بازدید از شرکت ایران خودروی مازندران در شهرک صنعتی ” رجه ” شهرستان بابل در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات موجود پیش روی خودروسازان کمبود برخی از قطعات و تولید ناقص خودرو بود که سبب شد تا پارکینگ های شرکت های خودروسازان مملو از خودروهای ناقص باشد.

وی توضیح داد: خوشبختانه با تدابیر انجام شده مشکل تامین قطعه برای خودرو سازان با تولیدات داخلی در ۲ ماه اخیر برطرف شده است و هم اکنون با تامین قطعات مورد نیاز و تکمیل شدن خودروهای ناقص، رفته رفته پارکینگ شرکت های خودروساز هم خلوت شده و خودروها به بازار مصرف عرضه شده اند.

رحمانی افزود: با انجام یک اقدام جهادی در چند ماه اخیر، قطعات پرتیراژ مصرف داخل در کشور تولید می شود و این رویه در آینده هم با جدیت ادامه خواهد داشت.

تلاش برای حل مشکل نقدینگی 

وزیر صنعت همچنین یکی از مشکلات خودروسازان را نقدینگی برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر تامین نقدینگی برای خودروسازان و افزایش تولید از جمله ضروریات مهم در صنعت خودرو سازی است که به طور جدی برای تحقق آن تلاش می کنیم.

وی توضیح داد: بنا به هماهنگی ها و قول های داده شده از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، نقدینگی برای خودروسازان در آینده ای نزدیک تامین خواهد شد و این امر زمینه افزایش تولید را فراهم می کند.

رحمانی گفت: شرکت ایران خودرو سالانه بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نیازمند نقدینگی و سرمایه گذاری است که در سال جاری با فروش اموال مازاد تلاش کرده ایم بخشی از این نقدینگی را تامین کنیم و بخش دیگری هم با پیش فروش محصولات و شیوه مالی نوین تامین خواهد شد.

وی با تاکید بر این که تامین نقدینگی زمینه افزایش تولید را فراهم خواهد کرد، افزود: با توجه به سفارش هایی که خودروسازان داخلی دریافت کرده اند، با افزایش تولید این صنعت در کشور رونق بیشتری خواهد گرفت.

مازندران صنعتی تر شد

وزیر صنعت در پایان سفر ۲ روزه اش به مازندران که نتیجه آن بازدید از واحدهای صنعتی مختلف و افتتاح چند کارخانه و مجتمع صنعتی بود، گفت: آنچه در این سفر دو روزه مشاهده کردم این بود که استان مازندران نسبت به گذشته صنعتی تر شده است که این نشان از همت مسئولان و مردمانش دارد.

وی افزود: در سال جاری ۷۰ واحد تولیدی راکد در مازندران به مدار تولید بازگشته اند که این خبر خوشی برای مردم استان و جوانان جویای کار است .

رحمانی که یکی از برنامه هایش بازدید از بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق مازندران بود، اظهار داشت: در حال حاضر در بندر امیرآباد بهشهر طرح های خوبی در حال اجرا است که با افتتاح آنها، زمینه توسعه مازندران فراهم می شود.

وی افزود: شهرستان بابل هم دارای ظرفیت تجاری بسیار ارزشمندی است که با رونق واحدهای بسته بندی می توانیم این ظرفیت را افزایش دهیم .

وزیر صنعت سفر دو روزه اش به مازندران صبح پنجشنبه با بازدید از چند واحد صنعتی در غرب استان شروع کرد. وی همچنین در روز نخست سفرش اولین جشنواره کیوی مازندران را در تنکابن افتتاح کرد. افتتاح نخستین برج اصناف کشور در بابل و سخنرانی در جمع بازاریان و کسبه این شهرستان دو برنامه دیگری بود که در روز نخست سفر رضا رحمانی به مازندران اجرا شد.

وزیر صنعت امروز جمعه و در دومین روز سفر هم دو واحد تولیدی را در شرق مازندران افتتاح و از بندر امیرآباد در این منطقه بازدید کرد. 

رحمانی برای دومین بار نیز عصر امروز برای بازدید از ایران خودروی مازندران و چند واحد صنعتی دیگر مستقر در شهرک صنعتی رجه به شهرستان بابل رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.