پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رئیس ستاد انتخابات مازندران: باید صداهای مختلف شنیده شود

0

حسین حسن نژاد روز پنجشنبه در همایش توجیهی و آموزشی هیات های نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران افزود:  باید فرصتی فراهم شود تا این صداهای مختلف بتوانند خود را در معرض آزمون انتخاب مردم قرار دهند و مردم نیز براساس برنامه های ارایه شده از سوی داوطلبان ، فردی که خود تشخیص می دهند را انتخاب می کنند.
وی اضافه کرد: اگرما این فرصت را برای شنیدن صداهای مختلف در انتخابات فراهم کردیم، سعه صدر و پایداری نظام جمهوری اسلامی را در داخل و خارج از به رخ جهانیان کشیدیم.
معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار مازندران خاطرنشان کرد : وجود اندیشه های مختلف در انتخابات می تواند با تعامل یکدیگر در انتخاب اصلح به مردم کمک کند و مردم نیز با شنیدن برنامه ها و طرح های فرد مورد نظرشان را انتخاب خواهند کرد و فرد منتخب نیز باید در حوزه قانون گذاری و برنامه های خود به مردم پاسخگو باشد.
حسن نژاد یادآور شد: افرادی که در انتخابات مورد اقبال مردم قرار نگرفتند نیز می توانند پس از این رویداد مهم سیاسی از منتقدان ثابت برنامه و طرح های فرد منتخب باشند به گونه ای که چنانچه منتخبین نتوانستند برنامه ها و طرح های خود را به خوبی ایفاء کنند را به مردم معرفی کنند و در دوره های بعدی قطعا مردم به این افراد رای نخواهندداد.
وی با اشاره به این که حضور صداهای مختلف در انتخابات باعث ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه می شود خاطرنشان کرد: اگر مردم متوجه شوند که صداهای مختلف درون نظام اجازه بیان نظرات یافتند این اقدام ما به مقبولیت و اقبال بیشتر مردم به حاکمیت کمک می کند.
حسن نژاد گفت: انتخابات فرصت بی بدیل برای مردم و نظام فراهم می کند تا هم مردم انتخاب بهتری داشته باشند و هم این که حضور گسترده مردم در این رویداد مهم سیاسی موجب می شود تا قدرت نظام به نمایش گذاشته شود و با این رویکرد همواره بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید می کنند.
وی اضافه کرد : مردم همواره برندگان اصلی انتخابات محسوب می شوند و ما به عنوان امین مردم در برگزاری انتخابات چه در هیات های اجرایی و چه نظارتی باید زمینه این حضور گسترده را فراهم کنیم.
رئیس ستاد انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مازندران گفت : امروز دشمن جنگ تمام عیار را بر علیه نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته است و نقشه آنها نیز در راه اندازی غائله اخیر پس از اصلاح قیمت سوخت نیز کاهش مشارکت مردم در انتخابات است.
حسن نژاد اظهارداشت : ما باید با صلابت و پایداری بر شعارهای انقلاب اسلامی، زمینه مشارکت مردم را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراهم کنیم و همه ما با هر تفکری ضمن امین بودن مردم؛ سلامت برگزاری انتخابات را تامین کنیم.
وی اضافه کرد : همه ما اعم از هیات های اجرایی و هیات های نظارت باید از هر گونه منازعه بیهوده در برگزاری این رویداد مهم سیاسی که باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شود ، جلوگیری کنیم و این خواسته از سوی برخی در بیرون دامن زده می شود، ولی ما باید با تعامل یکدیگر و فصل خطاب قرار دادن قانون کارها را پیش ببریم و از درز منازع دو طرفه به بیرون جلوگیری کنیم.
وی خاطرنشان کرد : این که در جامعه این گونه مطرح شود که هیات های اجرایی افراد فاسد را تایید و هیات های نظارت از این کار جلوگیری می کنند و آنها را رد صلاحیت می کنند، درز چنین تنازع بین دو طرف هیات های اجرایی و نظارتی به نفع نظام نخواهد بود.
معاون استاندارمازندران گفت : به هر حال هیات های اجرایی و نظارتی دارای تفکرات سیاسی در بیرون از فصای مسولیتی هستند و حتی امکان برداشت متفاوت از قوانین انتخاباتی نیز هر دو هیات ها دارند؛ ولی مهم این است بتوانیم با حفظ تفکرات سیاسی زمینه برگزاری انتخابات سالم را در چارچوب قانون فراهم نماییم.
حسن نژاد بار دیگر تاکید کرد : برای ما به عنوان هیات های اجرایی و نظارتی باید قانون فصل الخطاب باشد و در صورت اختلاف در برداشت برخی قوانین انتخاباتی نیز می توانیم با گفت و گوی دو جانبه به تعامل برسیم ، بدون این که این اختلاف را به بیرون درز دهیم.
رئیس ستاد انتخابات مازندران اظهارداشت : به هر حال انتخابات در درون خود مکانیزم های زیادی را پیش بینی کرده که احتمال هر گونه مهندسی انتخابات را از بین برده است و چنین فرایندی با این مکانیزم ها ایجاد نخواهد شد.
حسن نژاد با اشاره به احتمال تغییر و تحول مدیریتی در استان مازندران در آستانه انتخابات گفت : قطعا هر تغییر و تحول مدیریتی در این دوران برای تحکیم مدیریتی  و نه مهندسی انتخابات صورت می گیرد و با مکانیزم وجود در انتخابات که در قانون پیش بینی شد اعم از هیات های اجرایی، نظارتی، بازرسی، امنیتی و سایر مکانیزم ها امکان مهندسی وجود ندارد.
وی تاکید کرد : تمام عوامل انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مازندران در اجرای انتخابات بیطرفانه عمل می کنند و درتمام مراحل اجرای قانون فصل الخطاب خواهد بود.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه برگزار می شود و ثبت نام داوطلبان نیز از یکشنبه هفته اینده  دهم آذرماه در استان مازندران همزمان با سراسر کشور انجام می شود.
برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود ۱۸۰ نفر در مازندران برای کسب ۱۲ کرسی نمایندگی استان در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.