پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خانواده‌ها تصمیم‌گیرنده حضور دانش‌آموزان در مدرسه هستند/ناگزیر به پیگیری مسائل آموزشی از طریق فضای مجازی هستیم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا سعدی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با عنوان نشست خبری پویش مردمی همکلاسی مهربان برای تامین گوش هوشمند و تبلت دانش‌آموزان نیازمند، اظهار کرد: سند ۲۰۳۰ در نظام آموزش و پرورش کشور هیچگونه وجاهت قانونی ندارد، ملاک اجرا فعالیت‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است.

وی با اعلام اینکه تعلیم و تربیت کشور، برخواسته از آموزه‌های اسلامی است، افزود: باید توجه ویژه داشته باشیم که آموزش و پرورش ما با دیگر آموزش‌ و پرورش سایر مکابت فرق اساسی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطر نشان کرد: ما دنبال تمدن فرهنگ اسلامی و ایرانی هستیم و به آن افتخار می‌کنیم چه نیازی دارد که بر اساس دیگر فرهنگ مکاتب غربی نظام آموزشی ما تنظیم شود، بومی‌سازی سند تحول بنیادین یکی از دغدغه‌های جدی است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا آموزش در بحران را تجربه می‌کنیم، افزود: خانواده‌ها در اجرای تدریس فضا مجازی همکاری مناسبی داشته‌اند.

سعدی‌پور یادآور شد: در برخی از حوزه‌های چالش‌های داشتیم و این موضوع را هم قبول داریم.

وی با اعلام اینکه آموزش حضوری یکی از اولویت‌های اصلی نظام آموزشی کشور است، گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط به وجود آمده کرونا ناگزیر به پیگیری مسائل آموزشی از طریق فضای مجازی هستیم اما در کنار آموزش مجازی برنامه داریم که از ظرفیت آموزش حضوری هم استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرروش مازندران ادامه داد: به مدیران آموزش و پرورش مناطق اختیار دادیم که بر اساس مقتضیات منطقه برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه تصمیم‌گیری کنند.

وی با اعلام اینکه نباید آموزش در کشور را تعطیل کنیم، افزود: برنامه آموزش مجازی ما برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی از ساعت ۱۵ به بعد در دستور کار است.

سعدی‌پور ادامه داد: برگزاری کلاس‌های حضوری برای دانش‌آموزان کمتر از ۵۰ نفر را در اختیار خانواده‌های قرار دادیم در استان بیش از ۵۳۰ مدرسه داری دانش‌آموز کمتر از ۵۰ نفر داریم.

وی یادآور شد: حضور دانش‌آموزان در مدارس در اختیار خانواده‌ها است و برنامه‌های آغاز سال تحصیلی به صورت نمادین با تعدادی محدودی از دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

 /۸۶۰۰۴/ج

 

 


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.