پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خانه های مسافر مشارکتی در تامین زیرساخت های ساحلی ندارند

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محتاطی شنبه شب در اولین جلسه ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان در سال جاری با اشاره به هزینه‌های سنگین مدیریت سواحل به منظور تأمین امنیت جانی مسافران و ارائه خدمات مطلوب در همه حوزه‌ها و جلب رضایت هموطنان و شهروندان گفت: مدیریت سواحل در سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه در شهرستان با خود همراه داشته است.

وی گفت: بنا بر اعلام اداره میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان بیش از سه هزار خانه مسافر در محمودآباد و سرخ رود فعال هستند که هیچ گونه مشارکتی در تأمین زیرساخت‌های حضور مسافران در ساحل نداشته و باید گفت: دریا برای برخی نعمت بوده و برای ستاد و عوامل مجری در این بخش به علت کمبود اعتبار و مشارکت بخش خصوصی تبدیل به نقمت شده است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل محمودآباد همچنین از ساماندهی فعالیت چهارچرخ ها و اجرای ۲۰ پیست تردد چهار چرخ در ساحل سرخ رود و محمودآباد خبر داد و گفت: امسال بنا به درخواست شهروندان و مسافران شاهد کاهش حضور و تردد چهار چرخ در ساحل خواهیم بود و انتظار می‌رود متقاضیان فعالیت در این بخش با توجه به عدم بازدهی مناسب مالی این شغل از سیاست‌های ستاد تمکین کنند.

محتاطی همچنین با تاکید به موقعیت جغرافیای شهرستان به عنوان اولین شهر ساحلی از مسیر پایتخت کشورمان به استان مازندران گفت: بخش قابل توجهی از خدمات ارائه شده در ساحل متوجه شهروندان تهرانی است که انتظار می‌رود شهرداری تهران در حوزه ساماندهی سواحل مشارکت داشته باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه به علت افزایش ساخت و ساز برج‌های بلند مرتبه در ساحل امکان اجرای طرح‌های دریا ویژه بانوان در سال جاری بجز ساحل شهرک خصوصی خانه دریا وجود ندارد.

وی در خاتمه گفت: مدیریت سواحل نیازمند اقدامی اثربخش و جدی است و امید است با نگاه ملی به حوزه ساحل شاهد اقدامات مطلوب و جلب رضایت مسافران و شهروندان باشیم.
 

کد خبر 4921462
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.