پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حال عمومی علامه حسن‌زاده آملی مساعد است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، یکی از نزدیکان بیت علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: حال عمومی معظم‌له مساعد است و خبرهایی مبنی بر وخامت حال این عالم فرزانه که در فضای مجازی منتشر شده است تکذیب می‌شود.

این فرد آگاه، افزود: علامه حسن‎زاده آملی طی سال‎های گذشته تاکنون به علت کهولت سن در برخی مواقع دچار بیماری می‌شدند ولی خوشبختانه تاکنون بیماری معظم‌له باعث وخامت حال نشده است البته انتشار بی‌اساس خبرهای کذب مبنی بر حال عمومی علما باعث نگرانی مردم و ایجاد دغدغه برای بیت معظم‌له می‌شود.

وی با اعلام اینکه همیشه قدردان دعاهای خیر، آرزوی صحت، سلامت و طول عمر برای آیت‌الله حسن‌زاده آملی توسط مردم ولایتمدار و عالم‌پرور هستیم، تصریح کرد: علمای دین اسلام مایه مباهات و فخرمان هستند و باید همیشه دعاگوی این بزرگواران و قدردان خدمات ارزنده و ماندگار آنها به جهان اسلام باشیم.

به گزارش فارس، علامه حسن حسن‌زاده آملی متولد اواخر سال ۱۳۰۷ در قریه ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل است که از فیلسوفان متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی است.

این عالم برجسته و شهره جهان اسلام علامه ذوالفنون و علامه دهر بوده و در ادبیات، علوم غریبه، ریاضی، هیئت و طب تبحر خاص دارد همچنین معظم‌له به غیر از زبان فارسی و مازندرانی به زبان‌های فرانسوی و عربی نیز تسلط داشته، اشعار اثرگذار و جذاب به زبان طبری و فارسی دارد و تاکنون حدود ۱۹۰ اثر از علامه حسن‌زاده آملی به ثبت رسیده است.

 /۸۶۰۱۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.