پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشنواره سیب و صیفی جات چهاردانگه برگزار می‌شود

در آینده نزدیک جشنواره سیب و سیفی جات در منطقه چهاردانگه ساری برگزار می‌شود.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از تسنیم،  احمد حسین زادگان ظهر امروز در دومین جلسه شورای اداری شهرستان ساری در فرمانداری، اظهار داشت: باید از همه ظرفیت‌های توسعه‌ای استان برای رفع عقب ماندگی‌های مرکز مازندران استفاده بهینه شود.

 

وی افزود: اعتبارات دولتی تخصیصی به ساری مرکز مازندران باید بیشتر از سایر شهرهای مازندران باشد چرا که مرکز استان خدمات استانی و گاها کشوری ارائه می‌دهد.

 

عضو شورای اداری مازندران با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت‌های توسعه ای مرکز استان برای ساری استفاده شود، تصریح کرد: حضور دو نماینده مردم ساری و میاندورود در کمیسیون‌های تخصصی و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی را باید به فال نیک گرفت و برای رفع عقب ماندگی مازندران بهره‌گیری کرد.

 

حسین زادگان با بیان اینکه حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان در گذشته کمرنگ بوده است، افزود: باید با کمک نمایندگان مجلس و مدیران شهرستانی و استانی، زمینه‌های جلب و جذب سرمایه‌گذاری مولد در اشتغال و اقتصاد را فراهم کنیم.

 

وی با اعلام اینکه طرح‌های محرک و شتابنده برای توسعه ساری باید انتخاب شود، گفت: در حوزه توسعه گردشگری و استفاده از رودخانه‌ها و عرصه‌های طبیعی ساری برای توسعه گردشگری مرکز مازندران امری ضروری است که باید اجرایی شود.

 

فرماندار مرکز مازندران با بیان اینکه باید از ظرفیت ساحل ساری برای توسعه گردشگری پایدار در مرکز مازندران استفاده کرد، افزود: ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مازندران بسیار پایین بوده و سودآوری این صنعت بالا است.

 

وی با اشاره به اینکه برپایی جشنواره‌های منطقه ای معرفی قابلیت‌های کشاورزی و گردشگری مناطق استان سبب شناساندن بیشتر این محصولات به آحاد جامعه می‌شود، بیان کرد: بسترهای لازم برای شناسایی ظرفیت‌های توسعه ای منطقه با مشارکت نمایندگان مجلس باید تقویت شود.

 

حسین زادگان با تاکید بر کشت زعفران در اراضی بالادست دودانگه ساری، گفت: در آینده نزدیک جشنواره سیب و صیفی جات در منطقه چهاردانگه ساری برگزار می‌شود.

 

وی از آغاز فعالیت سرمایه‌گذار احداث مرکز نمایشگاهی مازندران در شهرک صنعتی ساری خبر داد و افزود: ساری مرکز مازندران نیازمند بهره‌مندی از مرکز نمایشگاهی استانی و بین المللی است.

 

فرماندار ساری با بیان اینکه احیا و بازسازی چشمه سورت چهاردانگه در دستور کار مسئولان گردشگری استان قرار گرفت، تاکید کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در این چشمه طبیعت گردی جهان اجرایی می‌شود.

 

حسین زادگان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری گردشگری در حوزه آب‌بندان‌های استان با جدیت دنبال می‌شود، تصریح کرد: زیرساخت‌های توسعه ارتباطی و راههای مرکز مازندران باید مورد توجه بیشتری از سوی تصمیم گیران ملی و استانی قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه طرح تابستان شاد با هدف شناساندن ظرفیت‌های اشتغالزایی جوانان روستاهای ساری در شهر برگزار می‌شود، افزود: طرح‌های غنی سازی اوقات فراغت جوانان در ساری با جدیت بیشتری در تابستان دنبال شده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.