پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولید محصولات ضدکرونا توسط ۱۹ شرکت دانش بنیان در مازندران

0

علی معتمدزادگان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا تنها سه شرکت مستقر در پارک علم و فناوری در رابطه با تولید محصولات و تجهیزات مؤثر در این حوزه فعالیت می‌کردند، افزود: پس از شیوع ویروس و نیاز جامعه به محصولات و خدمات مرتبط با مقابله با این ویروس، ۱۶ شرکت دیگر به تولید محصولات خدمات برای مقابله با آن پرداختند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر روزانه بیش از بیش از ۵۰ هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی کننده توسط‌شرکت های دانش بنیان تولید و با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در سطح استان و کشور توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: تولید دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور)، افزایش ظرفیت دستگاه بی خطر ساز زباله‌های عفونی بیمارستانی، تولید ماسک سه لایه بهداشتی، برنامه‌ریزی برای گسترش حجم تولید، تولید دستگاه اکو استریل بیمارستانی، تولید لباس‌های ایزوله و گان جراحی، استفاده از پهپاد محلول پاش برای ضد عفونی کردن معابر شهری، ساخت پهپاد محلول پاش، توسعه سامانه خدمات آنلاین، توسعه سامانه کتابخانه آنلاین، تولید نرم افزار مطب آنلاین، راه اندازی پلتفرم رایگان برای خرید و فروش آنلاین، از محصولات و خدمات ایجاد شده توسط شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری مازندران در مقابله با کرونا ویروس است.

معتمدزادگان گفت: هماهنگی برای اخذ مجوزهای تولید و توزیع، صدور محورهای داخلی لازم، کمک به بازاریابی، تأمین منابع مالی و کاهش هزینه‌های جاری شرکت‌ها از جمله خدمات چتر حمایتی پارک علم و فناوری در ممانعت از رکود اقتصادی شرکت‌های عضو بوده است.

وی ادامه داد: همچنین صندوق پژوهش و فناوری مازندران به عنوان نهاد مالی حمایتی از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان نیز نقش به سزایی در تأمین منابع مالی لازم داشته است.

کد خبر 4908601
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.