پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دستگاه تنفس مصنوعی توسط فناوران مازندرانی تولید شد

0

به گزارش خبرگزاری مهر، علی معتمدزادگان اظهار داشت: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران که پیش از این در حوزه تولید الکترونیک فعالیت می‌کرد در یک حرکت جهادی اقدام به تولید دستگاه تنفس مصنوعی ونتیلاتور برای بیماران کرونایی با صرف هزینه بسیار پایین‌تر از هزینه خرید نمونه خارجی کرد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور دستگاهی است که هوای قابل تنفس را به داخل ریه فرستاده و سپس دی اکسید کربن را از ریه‌ها خارج می‌کند، این محصول عملیات ونتیلاسیون را برای بیمارانی که شرایط حاد تنفسی ندارند در طولانی مدت انجام می‌دهد و این دستگاه به دلیل ابعاد کوچک، وزن سبک و آسانی عملکرد در منزل، آمبولانس، بخش‌های ویژه با درجه اهمیت کم قابل استفاده است.

معتمدزادگان اضافه کرد: این دستگاه اکسیژن و هوای فشرده شده را به میزان مورد نیاز برای بدن با هم ترکیب کرده، سپس آن را گرم و مرطوب نموده و توسط تیوب های مخصوصی تحت عنوان مدار تنفسی به بیمار تحویل می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: انتخاب ونتیلاتور بستگی به شدت روند بیماری، طول مدت حمایت تهویه‌ای، سطح هوشیاری بیمار، امکانات بیمارستان و… دارد، ازطرفی کمبود تعداد این دستگاه در شرایطی که بیماران بیشتری به آن نیاز داشته باشند، می‌تواند موجب مرگ افراد شود.

معتمدزادگان بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که مراکز درمان در برابر تجهیز این دستگاه دارند، قیمت بالا و عدم بومی بودن تولید اغلب این دستگاه‌ها است.

کد خبر 4903374
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.