پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توسعه مازندران نیازمند وحدت و همدلی است

0

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی که پس از ادای احترام به شهداء و معارفه رسمی با حضور رییس دفتر رهبری و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اولین نماز جمعه شهر ساری را اقدامه کرد، گفت: بدون اتحاد و همدلی نیروهای دلسوز، نخبه و انقلابی نمی توانیم به داشتن استانی با توسعه پایدار و همه جانبه امیدوار باشیم.
وی اضافه کرد: رشد و توسعه سالم و مدرن مازندران از برنامه های اصلی ما در استان خواهد بود، ولی این برنامه نیازمند همراهی دستگاههای اجرایی، قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نیروهای اجرایی و قانونگذاری و همراهی دانشگاهیان و جوانان انقلابی است.

محمدی لائینی گفت: بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در استان مازندران مسئولیت اجرایی ندارم که بخواهم برای توسعه استان برنامه ریزی داشته باشم، ولی با همفکری و همراهی مسئولان اجرایی، قضایی و قانونگذاری می توانیم سند توسعه چشم انداز استان را در راستای برنامه گام دوم انقلاب تدوین کنیم.
امام جمعه ساری با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب نماینده ولی فقیه در استان مازندران، اضافه کرد: تمام این رهنمودها را با همراهی جوانان انقلابی و مردم مومن استان مازندران اجرایی خواهیم کرد.
وی تقویت نیروهای انقلابی را از دیگر وظایف خود در مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در استان برشمرد و اظهار داشت: تقویت نیروهای انقلابی و جوانان مومن از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که باید با روی گشاده بدان پایبند باشیم. 
امام جمعه ساری افزود: ما خود را ملزم به تقویت جریان انقلابی و جوانان می دانیم و زمانی می توانیم حامی و پشتیبان ولایت فقیه باشیم که انقلابی بمانیم و با وجود تلاش دشمنان، جوانان این استان خوشبختانه  همچنان دوستدار انقلاب و مطیع ولی فقیه هستند.
محمدی لائینی از تولی و تبرا به عنوان دو ریل جمهوری اسلامی نام برد و گفت: این دو امر باید در زندگی فردی و اجتماعی همگان وجود داشته باشد و همواره فاصله امان را با دشمنان حفظ کنیم.

امام جمعه ساری بیزاری از آمریکا را از ویژگی های بارز مازندرانی ها دانست و افزود: مردم ولایتمدار این سامان ضمن پیروی از رهنمودهای ولی فقیه، هرگز با استکبار جهانی دست دوستی نمی دهند.
وی از عموم شهروندان، مسئولان و روحانیون برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در مازندران قدردانی کرد و افزود: اینجانب نیز سعی می کنم همچون آیت الله نورالله طبرسی (نماینده پیشین) سرباز ولایت بوده و در خدمت مردم این استان باشم.
امام جمعه ساری ضمن درخواست شفای عاجل برای نماینده سابق ولی فقیه در مازندران که در بیمارستان تهران بستری است، ابراز امیدواری کرد که با تکمیل برنامه درمان آیت الله طبرسی و بازگشت به استان بتواند خدمات خود را ادامه دهد.
وی افزود: آیت الله طبرسی خدمات شایانی را در کسوت نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه ساری برای استان مازندران انجام داد و ما نیز از همفکری و مشورت با ایشان در ادامه مسئولیت استفاده می کنیم.
آیت الله محمدی لائینی ۱۵ آبان ماه سال جاری پس از استعفای آیت الله نورالله طبرسی از نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران به دلیل کسالت، از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه شهر ساری منصوب شد.
وی پیش از این امامت جمعه شهر نکاء در شرق مازندران را به مدت ۲۳ سال بر عهده داشت .
آیین معارفه و تکریم نمایندگان ولی فقیه در استان مازندران روز گذشته با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله گلپایگانی و حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور انجام شد. محمدی لائینی صبح امروز پس از حضور در گلزار شهداء با همراهی جمعی از مردم ساری وارد مصلی این شهر برای اقامه نماز جمعه شد.
محمدی لائینی پس از آیت الله هادی روحانی و آیت الله طبرسی سومین نماینده ولی فقیه در استان مازندران پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.