پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشکیل شبکه های تخصصی اشتغال با مشارکت مردم در دهستان پشتکوه چهاردانگه + تصاویر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: بهرام لیالی مدیرقرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ساری از تشکیل شبکه های تخصصی به صورت الگو در روستاهای پشتکوه ساری خبرداد.
وی بیان داشت : باتوجه به فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستان های محروم با نرم افزار مخصوص مناطق محروم پیشرفت و بررسی وضعیت و نکات مهم در روستاها برنامه ریزی دقیق با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در هر روستا صورت گرفت و خروجی برنامه ها در روستاهای الگو در شبکه های تخصصی با مشارکت خود مردم از زنجیره تولید و توزیع و مصرف اقدام میشود.
لیالی بیان داشت، یکی از علت های اینکه اشتغال و تولید در مناطق روستاها قابل توجه و افزایش بهره وری مشاهده نمی گردد بومی نبودن برنامه و عدم پژوهش وتحقیق مختص مناطق و روستاها میباشد.
لیالی مطرح کرد : باتوجه فعالیت قرارگاه در دهستان پشتکوه ساری شبکه های تخصصی در حوزه دام و گردشگری و صنایع دستی (قالی بافی ) و گیاهان دارویی تشکیل گردید.
وی ادامه داد: در همین راستا توانمند سازی و آموزش مهارت افزایی جامعه محلی در تمام مراحل در روستاها برای اعضا شبکه ها با حضور اساتید هم به صورت علمی و تئوری و عملی صورت گرفت.لذا درحال حاضر مراحل عملیاتی این شبکه ها طبق برنامه زمانبندی شده در حال اجرا میباشد.
لیالی درپایان بیان داشت؛ اصل و ماهیت و بنیاد کار توسط مردم و مشارکت آنها و استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود در روستاها با نرم افزار موجود قرارگاه صورت میگیرد.و درهمین اقدام بانک اطلاعاتی دقیق در حوزه های مختلف توسط قرارگاه تدوین و تنظیم گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.