پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تحویل خانه به خانه بسته های دارویی ۲۴ هزار بیمار مزمن در مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد خورشیدی عصر چهارشنبه در جمع مسئولان استان در استانداری با بیان اینکه ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های استان مختص تأمین اجتماعی است، افزود: با شیوع کرونا بلافاصله تخت بیمارستانی و مراکز درمانی را در اختیار ستاد قرار دادیم وتاکنون هزار و ۱۰۰ بیمار در مراکز تحت پوشش بستری که ۸۸۰ بیمار درمان شدند و مابقی نیز در حال دریافت خدمات هستند.

وی ادامه با اشار ه اجرای طرح پزشک خانواده گفت: ۱۴۰ هزار بیمه شده تحت پوشش پزشک خانواده قرار دارند و ۴۷ پزشک شبانه روزی سعی کردند با ارتباط تلفنی و خدمات دهی مانع از مراجعه افراد به مراکز درمانی شوند واین کار در پیشگیری از کرونا تأثیر زیادی داشته است.

خورشیدی ادامه داد: شمار مراجعه برای دریافت خدمات از ۱۰ هزار نفر در چهارم اسفندماه سال قبل به دو هزار و ۲۰۰ نفر در روز گذشته کاهش یافت و نشان از کاهش ۶۶ درصدی مراجعات دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران با اشاره به تأمین بسته‌های دارویی بیماران مزمن و بازنشسته دردرب منازل افزود: داروهای مورد نیاز ۲۴ هزار بیمار مزمن شامل داروهای فشار خون، دیابت و غیره به انان در منازل تحویل داده شد و که از بار مراجعه انان به مراکز درمانی و دارویی جلوگیری کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۳ همکار ما دچار بیماری و یک شهید نیز تقدیم شده است، افزود: از ابتدای اسفند تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان پرداختی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشتیم و بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی به روز شده است.

کد خبر 4913214
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.