پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاخت و تاز اسب کرونا در ورزش مازندران/ از سوارکاری بی‌مجوز تا برگزاری کاپ تنیس!

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران _ سرویس ورزشی| کرونا این روزها بهترین مدیری است که روی همه‌ی ما انسان‌ها مدیریت می‌کند! فرقی ندارد کدام سمت از خط قرمز کرونا باشیم، هرجا که باشیم باید تابع پروتکل‌های این ویروس لعنتی باشیم!

اما به لطف بی‌فرهنگی و بی‌خیالی برخی‌ها دوباره در مازندران به خط قرمز کرونا رسیدیم. جایی که باید دست از خیلی کارها برداریم و فقط در خانه بشینیم حتی ورزش کردن!

اما این وسط در ورزش انگار خط قرمز معنایی ندارد و قرار نیست پروتکلی رعایت شود. با اطلاعیه‌ای ورزش در شهرهای مختلف استان تعطیل اعلام شد اما کدام ورزش مشخص نیست! ساری بعنوان مرکز استان این روزها در اوج کرونا فعال‌ترین است و مسابقات زیادی در گوشه کنار این شهر با حضور خیل عظیمی از تماشاگران در حال برگزاری است و کسی نیست نظارت کند و جلوی برگزاری اینگونه مسابقات را در اوج کرونا بگیرد.

برگزاری مسابقات فوتبال، فوتسال، رزمی و تنیس و سایر رشته‌ها و برگزاری کاپ‌های مختلف در شهر ساری نشان می‌دهد کرونا در ساری می‌تازد و ورزش ساری هم واقعا تعطیل است.

اما بهتر است بجای اطلاعیه‌های اینچنینی کمی نظارت در مرکز استان وجود داشته باشد تا ساری بیش از این به سمت خط قرمز کرونا هدایت نشود. روز گذشته کاپ قهرمانی مسابقات فوتبال با حضور جمعیت زیادی از تماشاگران و حتی بدون رعایت ساده ترین پروتکل های بهداشتی برگزار شد و همچنین در یکی از باشگاه‌های مطرح تنیس در مرکز استان مسابقات و کاپ گروهی استارت خورد و قرار است مدت زمان چند هفته‌ای به طول بیانجامد. اما نکته تاسف آور حضور جمعیتی 100 الی 150 نفره در این مسابقات بود که بدون رعایت هیچگونه از موارد بهداشتی در مجموعه حضور داشتند.

عدم رعایت حجاب و همچنین مختلط بودن حاضرین در اینگونه مسابقات نیز دیگر نکات

 ساری بعنوان مرکز استان این روزها در اوج کرونا فعال‌ترین است و مسابقات زیادی در گوشه کنار این شهر با حضور خیل عظیمی از تماشاگران در حال برگزاری است و کسی نیست نظارت کند و جلوی برگزاری اینگونه مسابقات را در اوج کرونا بگیرد

منفی‌ است که باید دستگاه‌های نظارتی در این زمینه ورود کنند. حال سوال اینجاست، هیئت تنیسی که در طول این سال‌ها در برگزاری مسابقات فعالیت چندانی نداشته چطور در اوج کرونا اقدام به برگزاری چنین کاپ و مسابقاتی کرده آن هم در شرایطی که در سایر مباحث مانند نماز جمعه و سایر موارد مذهبی به دلیل این ویروس کشنده مجبور به تعطیلی شده‌اند. بهتر است کمی رعایت کنیم تا منتشر کننده این ویروس نباشیم.

از ساری که بگذریم در شهرهای دیگر استان نیز به مانند ساری در گوشه کنار مسابقاتی غیرمجاز برگزار می گردد که می تواند سلامت مردم را به خطر بیاندازد. مسابقاتی هم در رده پایه و هم در رده بزرگسالان که هوادار را هم برای دیدن مسابقات جمع می‌کند ان هم بدون رعایت پروتکل.

حاشیه‌ای جدید روز گذشته در آمل به وجود آمد و مسابقات عجیب سوارکاری با خیل عظیمی از جمعیت برگزار شد که همگان را شوکه کرد. مسابقات باورنکردنی از حضور چندین هزار نفر در منطقه رینه آمل برای تماشای رقابت های سوارکاری!

طبق دستور و نظر ستاد مبارزه با کرونا و دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان حق برگزارى هیچگونه مسابقه و جشنواره‌اى را نداریم و برگزارى جشنواره ورزشى اسب در رینه آمل بدون هماهنگى هیات سوارکارى استان انجام پذیرفت

در روزهایی که آمل غرق در تهدید کرونا ست و تمامی فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی به حالت تعلیق درآمده، حیرت انگیز است که به همین سادگی هزاران نفر به ابتلای کرونا فراخوانده شدند!

بی‌تفاوتی و سبکسری آنهایی که به فکر سلامتی خود و خانواده نبودند و تا رینه رفتند تا در رادار کرونا قرار گیرند به کنار؛ چگونه ممکن است مسئولان منطقه با وجود هشدارهای زیاد تن به این کار خطرناک زده باشند؟!

رئیس هیات سوارکارى مازندران: جشنواره اسب رینه بدون اطلاع ما برگزار شد!

فاجعه‌ای که در رینه آمل اتفاق افتاد و برگزاری جشنواره اسب حیرت رسانه‌ها را برانگیخت و بازتاب زیادی داشت. حال مشخص شده که حتی هیات سوارکاری استان در جریان این ماجرا نبوده است.

کولائیان رئیس هیئت سوارکاری در گفت‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: طبق دستور و نظر ستاد مبارزه با کرونا و دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان حق برگزارى هیچگونه مسابقه و جشنواره‌اى را نداریم و برگزارى جشنواره ورزشى اسب در رینه آمل بدون هماهنگى هیات سوارکارى استان انجام پذیرفت.

این مسئول گفت: هیچ خبری از این رویداد نداشتیم و متاسفانه هیات استان را مطلع نکردند شاید چون می دانستند بطور قطع مخالف و مقاومت می کنیم و اجازه نمی دهیم در زمانی که اجازه برپایی را نداریم و برای ما اصل و ضرورت سلامتی مردم است رقابتی برگزار شود.

اما روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل در خصوص برگزاری همایش سوارکاری در منطقه رینه لاریجان بیان کرد: همایش سوارکاری رینه جنبه ورزشی نداشته و هیچگونه مجوزی نیز از سوی هیئت سوارکاری استان و شهرستان برای برگزاری همایش صادر نشده است.

انتظار می‌رود هر ارگان یا نهادی که قصد برگزاری همایش یا مسابقات ورزشی دارند نسبت به اخذ مجوز و با تاییدیه شبکه بهداشت و درمان اقدام کنند.

ضمنأ قبل از اعلام وضعیت قرمز کرونا در آمل، هشدار لازم مبنی بر ممنوعیت برگزاری همایش به مجریان همایش داده شد.

به گزارش فارس، جدا از تمامی این مسائل باید بیشتر حواسمان به خودمان و اطرافمان باشد! کرونا بی رحم‌تر از این حرف‌هاست که بخواهد از یک دورهمی در زمین تنیس یا سوارکار یا تماشگر به این سادگی‌ها بگذرد!

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ع/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.