پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیمه‌ درمانی معتادین باز می‌گردد

0

حمید جمعه پور روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در ساری گفت: بیمه درمانی و حمایتی معتادین که بنابر دلایلی اعتبارات آن در بودجه سال جاری حذف شده بود.

وی با پیش بینی اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای بیمه معتادین افزود: مازندران نیز به طور حتم سهم خوبی از این بیمه خواهد داشت.

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزودن بیمه پایه به بیمه درمانی گفت: در سال آینده علاوه بر بیمه بستری ، بیمه درمانی نیز به معتادین تعلق می گیرد. 

متادون ها ردیابی می شوند

جمعه پور همچنین از برچسب هولوگرام بر روی متادن ها اشاره کرد و گفت: از این پس این قرص های دارویی ترک اعتیاد ردیابی می شوند.

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر شاهد نشت متادن ها در بازار بودیم افزود: به شدت دنبال روزنه  توزیع غیر قانونی آن در بازار هستیم .

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نصب هولوگرام بر روی متادون ها و ردیابی و شناسایی مبدا و مقصد ان را یکی از برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری وزارت علوم عنوان کرد و گفت: در آینده نه چندان دور این نشتی گرفته خواهد شد.

در نشست امروز در ساری اعلام شد که در کشور چهار میلیون و ۴۰۲ هزارو ۸۰۰ نفر مصرف کننده مواد مخدر داریم که از این میزان ۲ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۸۰۰ نفر مصرف کننده مستمر و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مصرف کننده به اصطلاح تفننی هستند که زمینه حرکت به مصرف مستمر را دارند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.