پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری همایش های متعدد ضرورت انتقال آب خزر در سمنان و سکوت مطلق در شمال؟

2

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: طرح انتقال آب از دریای خزر از سال ۱۳۸۹ کلید خورد و در سال ۱۳۹۱ کار مطالعات فاز یک طرح انتقال آب از دریای خزر آغاز شد که سال گذشته به اتمام رسید.

نمایندگان مجلس در بودجه سال ۹۸ ردیف اعتباری برای این طرح در نظر گرفتند که مربوط به حوزه‌های مطالعه و اجرا می‌شود.

اکنون که چهار دوره رییس جمهور از استان سمنان انتخاب می شود و مسئولین متحد استان سمنان که تا چند سال قبل از انقلاب جزیی از استان مازندران بزرگ بودند تمام همت خود را بر انتقال آب دریاچه خزر نمودند تا آخرین تیشه را بر ریشه در حال خشک شدن استان های شمالی بزنند و این خطه را به طور کلی برای همیشه نابود کنند.

دانشگاه سمنان تا کنون  چند همایش علمی تخصصی در ضرورت طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان برگزار می نماید و  ورود تمام عیار همه ظرفیت های سمنانی و در جهت کمک به این پروژه ورود پیدا کردند  اما نخبگان استان های شمالی سکوت پیشه نمودند و فریادی برای تظلم خواهی این مردمان مظلوم بلند نمی شود.

آخرین همایش علمی و تخصصی ضرورت طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان روز شنبه 25 خرداد در سالن همایش امیر کبیر دانشگاه سمنان آغاز به کار کرد.

پرفسور پرویز کردوانی پدر علم کویر شناسی، علیرضا آشناگر استاندار سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، آیت‌الله محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مصطفی کواکبیان و احمد همتی نماینده‌های مجلس شورای اسلامی و بهروز مرادی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از جمله سخنرانان حاضر در این همایش  بودند.

کواکبیان نماینده سمنانی تهران در این  همایش، انتقال آب خزر به سمنان را مقدمه انتقال پایتخت سیاسی کشور به سمنان می داند و  خطاب به رئیس جمهور خواستار توجه بیشتر روحانی به زادگاه خود شد و گفت: آقای رئیس جمهور! ۳ سال فرصت نداری. اگر این پروژه زمان شما اتفاق نیفتد پس چه زمانی باید انجام شود؟ در زمان هاشمی برای کرمان و در زمان خاتمی برای یزد چه اتفاقی افتاد؟ اگر اراده رئیس جمهور تقویت شود اراده سایر دستگاه‌ها نیز تقویت خواهد شد.

آیت‌الله محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در همایش علمی تخصصی ضرورت طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان با بیان اینکه در حال حاضر از مرحله “ضرورت” گذشتیم و همگان به ضرورت انتقال آب به استان واقفند، گفت: امیدوارم هرچه زودتر عملیات اجرایی انتقال آب خزر به ‌استان سمنان آغاز شود.

وی افزود: اینکه می‌گویند انتقال آب محیط زیست را تخریب می‌کند حرف غلطی است، بلکه موجب رشد و گسترش محیط زیست است چرا که موجب حیات در نقاط مختلف می‌شود.

همان طوری که کواکبیان گفت، انها دنبال انتقال پایتخت کشور به سمنان هستند اما مسئولین ما حاضر به جلوگیری از ظلم به مردم خود نیستند.

با توجه به کاهش بارش باران در ایران و به خصوص شمال کشور، استان های شمالی در زمینه آب شرب و کشاورزی دچار کمبود هستند و سال گذشته به علت کمبود آب زمین های زیادی از زیر کشت خارج شدند و کشت دوم برنج هم به علت کمبود آب انجام نگرفت و  اگر آبی وجود داشته باشد مردم این دیار مثلا قطب کشاورزی مستحق تر می باشند.

از نمایندگان محترم ولی فقیه در سه استان شمالی، استانداران، نمایندگان مجلس، دانشگاهیان و تمام صاحبان نفوذ می خواهم به داد مردم مظلوم شمال کشور برسند قبل از اینکه دیر شود و بترسید از روزی که که آیندگان به علت کوتاهی انجام شده توسط ما به خاطر نابودی این مواهب خدادادی، ما را مورد لعن نفرین خود قرار دهند.

2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    کاش مشکلی که برای مردم مازندارن به وجود می آمد را نیز با تحلیل بیان می کردید تا مردم به ضرر احتمالی واقف شده و مطالبه گری کنند؛ زیرا تا مردم به میدان نیان مسئولین کاری نمی کنن.

    1. حامد خليلي ازني می گوید

      با سلام تا کنون مقالات زیادی در باره عواقب انتقال آب خزر در سایت جهاردانگه نیوز منتشر شد. در اینجا هدف فعالیت همه جانبه مسئولین استان سمنان و سکوت همه جانبه مسئولین مازندران مد نظر بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.