پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب حوزه علمیه مازندران مزین به نام حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ،حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب حوزه علمیه استان خبر داد.

 

وی با بیان این که این جشنواره با همکاری سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه برگزار می شود، افزود: این جشنواره مزین به نام نخستین شهید روحانی کشور حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد است.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این جشنواره در چهار رشته ورزشی شنا، تیراندازی، پینگ پنگ و دو نیمه استقامت برگزار خواهد شد، گفت: در این دوره از مسابقات صد نفر از طلاب مدارس علمیه استان و شهرستان بابل شرکت دارند.

 

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقات به مرحله کشوری مسابقات فرهنگی ورزشی بسیج طلاب و روحانیان کشور راه پیدا خواهند کرد، افزود: این مسابقات ۲۸ آذر ماه در مرکز استان برگزار می شود.

 

وی با بیان این که طلاب شرکت کننده در این دوره از مسابقات از سه حوزه مقاومت بسیج طلاب شرق، مرکز و غرب استان مازندران هستند، ادامه داد: هر گروه ورزشی از شهرستان با نام یک شهید شاخص روحانی در این دوره از مسابقات شرکت خواهد کرد.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیش از برگزاری این دوره از مسابقات، طلاب مدارس علمیه در یک دوره مسابقات ورزشی بین مدرسه ای شرکت کردند، افزود: برگزیدگان مرحله شهرستانی به مسابقات ورزشی فرهنگی طلاب استان راه خواهند یافت.

 

حجت الاسلام میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دین مبین اسلام برای ورزش، اهمیت ویژه ای قائل است، تصریح کرد: چرا که ورزش، در سلامت جسم و روح و روان بسیار مؤثر است.

 

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید دارند، افزود: امروز حضور جوانان سالم، بانشاط و با انرژی و با افکار سالم برای پیشرفت و سعادت جامعه ضروری است که ورزش یکی از راهکارهای تربیت جوانان سالم در جامعه است.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: ورزش، خمودگی و افسردگی را از جامعه دور و نشاط و سرزندگی را برای آن به ارمغان می آورد. وی در پایان افزود: با ترویج فرهنگ ورزش در بین جوانان جامعه، آنها را در برابر آسیب های فردی و اجتماعی مصون می سازیم.

 

حجت الاسلام میرعمادی با توجه به فرمایش رهبری در خصوص این که باید طلاب را به ورزش وادار کرد گفت: سلامت جسمی و روحی طلاب موجب تقویت بنیه علمی طلاب می شود.

 

وی در ادامه توسعه فرهنگ ورزش و سلامت در حوزه های علمیه یک ضرورت است، گفت: ورزش سبب ارتقای سلامت روحی و معنوی طلاب و روحانیان می شود و حوزه‌های علمیه باید در راستای توسعه ورزش همگانی در میان طلاب و روحانیان تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام میر عمادی به نقش مهم ورزش در تأمین سلامت جسمی و روحی و ایجاد نشاط و شادابی عمومی طلاب و روحانیان تآکید کرد و اظهار داشت: حضور روحانیت و طلاب در عرصه های ورزش برکات  بسیاری به همراه بسیاری خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات با هدف تقویت روحیه و بعد جسمانی طلاب مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد.

 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.