پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری تور آشناسازی گردشگری در سه استان قرمز!

0

به گزارش خبرنگار مهر، کرونا همچنان در شهرهای گردشگری کشور می‌تازد، هر زمان تعطیلی چند روزه‌ای در کشور وجود دارد، متولیان وزارت بهداشت هشدار می‌دهند که مردم به سفر نروند اما باز هم عده‌ای هستند که این هشدارها را جدی نمی‌گیرند و راه خودشان را می‌روند. به همین دلیل است که بعد از مدتی آمار مبتلایان و درگذشتگان ناشی از ابتلاء به کرونا بیشتر می‌شود. مانند تعطیلات عاشورا و تاسوعا که اکنون شاهد افزایش آمار مبتلایان به ویروس هستیم.

حالا این میان وزارت میراث فرهنگی با علم به این موضوع، نه‌تنها بسته‌های تشویقی برای سفر مردم طراحی می‌کند بلکه تورهای آشناسازی گردشگری را نیز در استان‌های کشور را آغاز کرده است. آن هم در شرایطی که برخی از استان‌ها رسماً اعلام کرده‌اند که همه مراکز گردشگری و تفریحی شأن تعطیل است.

در دو روز اخیر اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از تعطیلی تمامی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان به‌مدت یک هفته به دلیل قرار گرفتن این استان در وضعیت قرمز خبر داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تمامی مراکز تفریحی، توریستی و گردشگری این استان حداقل به مدت دو هفته تعطیل شد. فرماندار کلاردشت در استان مازندران هم گفته که محدودیت عبور و مرور در ورودی‌های شهرستان کلاردشت به علت وضعیت قرمز کرونایی اجرا شده است. همزمان با ممنوعیت سفر به کلاردشت، تور آشناسازی شرق مازندران توسط اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران و انجمن راهنمایان این استان از امروز ۱۲ مهر ماه برگزار می‌شود.

درحالی‌که استان مازندران در فهرست ۲۶ استانی قرار دارد که روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت قرمز این استان‌ها هشدار داد.

در این فهرست نام استان آذربایجان غربی نیز دیده می‌شود در حالی که اداره کل میراث فرهنگی این استان هم برای اصحاب رسانه و فعالان گردشگری استان آذربایجان غربی تور آشناسازی برگزار کرد.

اداره کل میراث فرهنگی ایلام نیز در نظر دارد تا آخر این هفته فمتور برگزار کند. استان ایلام نیز در فهرست ۲۶ استان قرمز قرار دارد.

گویا وزارت میراث فرهنگی با وزارت بهداشت هنوز به یک نقطه نظر مشترک در زمینه انجام سفرها نرسیده است از طرفی ضرورت برگزاری این برنامه آن هم درست در زمان اوج ویروس کرونا چیست؟ جز اینکه به شیوع ویروس دامن می‌زند؟ به خصوص آنکه شرکت کنندگان در این فمتورها خودشان باید با وسایل نقلیه عمومی و یا شخصی خود را به استان مورد نظر برسانند آن هم وسایلی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها در شرایط حداقلی اجرا می‌شود مانند اتوبوس‌های بین شهری و یا هواپیماها که فاصله گذاری اجتماعی در آنها اصلاً رعایت نمی‌شود.

کد خبر 5038444
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.