پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باغداران خسارت دیده کجور نوشهر کمک بلاعوض دریافت می کنند

0

بارش برف اردیبهشت ماه امسال بیش از ۹۴ میلیارد تومان به حدود هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات کجور نوشهر خسارت وارد کرد و در پی بازدیدی های میدانی و گزارش‌های مستند این حادثه بیشترین خسارت به درختان گردو وارد کرده است.
علی خزایی فر روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با پی گیری استاندار مازندران دولت اعتباری را برای جبران خسارت دیدگان این منطقه به صورت بلاعوض پیش بینی کرده است.

وی اظهار داشت: دولت به ازای هر هکتار حدود ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به باغداران واجد شرایط پرداخت می‌کند و روند تشکیل پرونده و مستند سازی باغ‌های خسارت دیده هم در هفته پیش آغاز شده است.

بخشدار کجور گفت که در گام نخست با همکاری اعضای کمیته‌های تخصصی که متشکل از بخشدار، مسئولان و کارشناسان جهاد و بانک کشاورزی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و دهیاران، باغ‌های خسارت دیده در برخی از روستاها که برف خسارت صد درصدی به محصولات مانند گردو وارد کرده بود، شناسایی نموده و اقدامات مستند سازی نیز برای تکمیل پرونده‌های باغداران خسارت دیده انجام گرفت.

خزایی فر توضیح داد: فرآیند نام نویسی و تشکیل پرونده به این شکل است که پس از نام نویسی باغداران خسارت دیده و تشکیل پرونده برای آنها، اعضای کمیته تخصصی از باغ‌های خسارت دیده بازدید نموده و پس از تائید کارگروه شهرستانی در مراحل نهایی اسناد و مدارک موجود در سامانه سجاد متعلق به وزارت کشور با هدف دریافت تسهیلات باغدار بارگذاری می‌شود.

بخشدار کجور گفت که باغداران برای بهره مندی از این حمایت دولت می‌توانند اسناد و مدارکشان را در اختیار دهیاران قرار دهند و یا آنکه به جهاد کشاورزی منطقه برای نام نویسی مراجعه نمایند.

خزایی فر همچنین به تمامی اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران این بخش تاریخی و کوهستانی توصیه کرد تا با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها سعی کنند باغداران خسارت دیده را آگاه سازند تا بتوانند از این حمایت دولت بهره ببرند.

بخش تاریخی و کوهستانی کجور با برخورداری از ۲ شهر و ۶۷ روستا و پارچه آبادی در فاصله حدود ۷۵ کیلومتر ضلع جنوب شرقی نوشهر واقع است و حدود ۱۱ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که از این سطح بیش از ۲ هزار هکتار باغ میوه است
۷۰۷۸ /‏۱۶۰۲/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.