پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازداشت سوداگران آثار تاریخی در ساری

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی مازندران از دستگیری دو سوداگر آثار تاریخی در شهرستان ساری خبر داد.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: سرهنگ محمدرضا کُردان گفت: بر اساس گزارش میراث‌ بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد مشکوک در منطقه، ماموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به‌همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل موردنظر اعزام، پس از شناسایی خودروی اعلامی و در عملیات ایست و بازرسی، دو حفار غیرمجاز را به دام انداختند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی افزود: در بازرسی از خودروی متهمان، یک دستگاه فلزیاب را به‌همراه ابزار آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

سرهنگ کُردان تصریح کرد: ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و نیز ورود آن به کشور بر اساس قانون، مشروط به دریافت مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی مازندران گفت: با هرگونه تبلیغ، خرید و فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب با هدف کشف آثار و اموال تاریخی، برخورد قانونی می شود.

سرهنگ کُردان، حفاظت و نگهداری از میراث‌ فرهنگی مازندران با توجه به گستردگی و پراکندگی آثار را، نیازمند مشارکت  هم استانی ها دانست و افزود: هموطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند، گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری، به سامانه خبری یگان حفاظت از آثار تاریخی استان با شماره تلفن ۳۳۹۱۰۰۷ اعلام کنند.

کپی لینک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.