پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انفاق ۷۰ میلیارد تومانی مردم مازندران برای مقابله با کرونا

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدحسین بابایی پیش ازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا با بیان اینکه سپاه و بسیج براساس وظیفه انقلابی از همان ابتدای شیوع کرونا برای مقابله با این بیماری و کمک به کادر درمانی وارد عمل شده است، افزود: از هفتم اسفندماه کارگاه‌های تولید اقلام بهداشتی در استان برپا شده است.

وی با اشاره به سازمان دهی نیروهای بسیجی در گروه‌های مختلف از جمله سفیران سلامت، ناظران سلامت گفت: بیش از ۳۰۰ فرد متخلف در زمینه احتکار و قاچاق اقلام بهداشتی در استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به سازماندهی گروه‌های به عنوان مدافعان سلامت یادآور شد: تمامی اقدامات عملیاتی در سطح خیابان، بیمارستان و سایر مراکز توسط این گروه‌ها انجام شده است.

برپایی ۶۰۰ کارگاه تولید اقلام بهداشتی

سردار بابایی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ کارگاه خیاطی توسط گروه ستاد پشتیبانی سلامت یادآور شد: در این کارگاه‌ها هزار و ۷۱۴ خیاط به صورت صلواتی مشغول فعالیت کردند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه کارگاه‌های تولیدی اقدام به تهیه دستکش، گان و اقلام مورد نیاز کردند، ادامه داد: این تولیدات به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها و مردم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بیش از پنج میلیون و ۱۰۴ هزار و ۸۹۷ عدد اقلام بهداشتی شامل دستکش، ماسک، گان و غیره با کمک نیروهای بسیجی تهیه و تولید شده است.

تولید ۵ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده

فرمانده سپاه کربلا با اظهار اینکه شبیه دوران دفاع مقدس برای مقابله با کرونا وارد عمل شدند، افزود: تأمین بیش از پنج میلیون و ۷۱۹ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و شوینده از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

سردار بابایی با بیان اینکه مردم استان در مدت شیوع کرونا بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای تهیه اقلام بهداشتی و مقابله با کرونا انفاق کرده‌اند، افزود: در مجموع بیش از ۴۴۰ نفر روز نیروی بسیجی مشارکت کردند و بیش از دو هزار نیروی بسیجی نیز با حضور در مراکز درمانی به کمک کادر سلامت شتافتند.

وی افزود: همچنین بیش از ۱۰۱ هزار و ۱۷۰ بسته معیشتی تا هفته گذشته بین مردم در استان توزیع شده است و این ناشی از برکات حضور مردم در صحنه است.

اجرای رزمایش مواسات در مازندران

فرمانده سپاه کربلا همچنین به اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه اشاره کرد و از تشکیل هیئت مدیره رزمایش در استان وشهرستان خبر داد و افزود: این رزمایش نشانه اتحاد، همدلی، کمک مومنانه و برادری است.

وی با بیان اینکه کمیته‌های مختلفی از جمله آماد و پشتیبانی و مالی، فرهنگی و رسانه و غیره تشکیل شده است، تصریح کرد: شماره حساب مجمع خیرین محرومیت زدایی سپاه کربلا برای جمع آوری کمک‌های مردمی در استان اعلام شده است.

سردار بابایی از تشکیل کمیته رصد و شناسایی و کمیته اجرایی خبر داد و گفت: دو گروه نیازمندان و فقرا جامعه هدف اجرای رزمایش هستند و این رزمایش در سه فاز شب اول رمضان، نیمه ماه مبارک رمضان و شب عید فطر برگزار می‌شود.

کد خبر 4902058
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.