پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اما و اگرهای اجرایی شدن پروژه ساری ـ تاکام/ تکمیل پروژه 100 میلیارد اعتبار می‌خواهد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: ترافیک آخر هفته در محور ساری- تاکام به سریال تلخ و ادامه‌داری تبدیل شده که وعده‌های مختلفی در این زمینه داده شده ولی هیچ کدام از آنها عملیاتی نشده است گویا قرار نیست به خط پایان برسد.

ظاهر محور ساری ـ تاکام شباهتی به جاده قدیمی است و روزانه به‌ویژه آخر هفته‌ها و ایام تعطیلات زیر بار ترافیک می‌رود به‌طوری‌که تنها چاره برای حل این مشکل یک‌طرفه شدن و معطلی چند ساعته برای مسافران و مردم بومی منطقه است.

سال‌های سال قول و وعده‌های مختلفی در ارتباط با پایان چهاربانده کردن این محور داده شده هرباری برای دلخوشی مردم سرعت گرفت و دوباره مسکوت ماند و در حال حاضر نیز شاهد پیشرفت فیزیکی پایین این پروژه هستیم.

عرض کم و نبود شانه خاکی مناسب دلیل تصادفات بسیاری در این جاده پرتردد بوده که امروز به محور و شاهراه پرتردد معروف است.

چند سالی است که ترافیک‌های کلافه‌کننده به مشکلات این محور افزوده شده به‌طوری‌که خود مردم بومی با وجود کار در مزاره کشاورزی سفرهای خود را مدیریت کنند و حتی این فرهنگ میان مسافران نهادینه شده تا درگیر ترافیک نشوند.

سؤال مردم این است مگر قرار است چند کیلومتر از محور کیاسر آزادسازی شود و چه میزان زمان می‌برد؟که سال‌های سال بلاتکلیف مانده درحالی‌که در مقابل پروژه‌هایی بزرگ از جمله آزادراه تهران شمال خیلی ناچیز است.

هر سال بحث بودجه و اعتبار که مطرح می‌شود برایش اعتباری در نظر گرفته می‌شود که عملا تاثیری در پایان این پروژه ندارد و همچنان مردم هستند که درگیر ترافیک‌های چندساعته هستند.

انتظار مردم بومی منطقه از مسؤولان این است هرچه سریع‌تر این پروژه را به سرانجام برسانند و مردم را از بلاتکلیفی نجات دهند.

*ضرورت تعریض محور ساری تاکام

رئیس پلیس راه مازندران درباره مشکل ترافیک در محور کیاسر، اظهار کرد: در ارتباط با حل این مشکل تنها راه بحث محدودیت یک‌طرفه است که آن هم باتوجه به وجود روستاهای بومی زیاد در مسیر این محور امکان اعمال محدودیت طی چند ساعت متوالی وجود ندارد.

علیرضا قدمی با تاکید بر ضرورت تعریض این جاده، خاطرنشان کرد: شاهد حجم تردد زیاد خودروها به‌ویژه پایان هفته و تعطیلات هستیم که به همین دلیل مردم بومی و مسافران درگیر ترافیک می‌شوند.

 پیگیری‌های انجام شده نشان از سرعت کند این پروژه بوده که در این زمینه مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: دلیل روند کند این پروژه مشکلات تملک و آزادسازی بستر بود که با برگزاری جلسات متعدد این مشکلات حل شده است.

*آزادسازی 90 درصدی محور ساری تاکام

سیدمحمد نظری با اشاره به اینکه در زمینه تملک و آزادسازی بستر به ۹۰ درصد نزدیک شدیم، افزود: همچنین بحث جابه‌جایی برخی شبکه‌ها از جمله گاز و همچنین جابه‌جایی چند مورد تیر برق در حال انجام است.

*اعتبار 100 میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه

وی با اعلام اینکه برای اینکه این پروژه به اتمام برسد و چهارخطه شود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، تصریح کرد: امسال ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش‌بینی کردند که امیدواریم هرچه سریع‌تر اختصاص یابد.

به گزارش فارس، جاده‌ای که برای تردد یک لاین خودرو است در برخی مقاطع زمانی به‌ویژه عصر روزهای جمعه هشت لاین می‌شود و در برخی موارد تبدیل به پارکینگ می‌شوند که رانندگان معمولا از خودروهای خود خارج می‌شوند که لازم است مسؤول به چشم انتظاری مردم پایان دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.