پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش سهم زنان در پست‌های مدیریتی مازندران

0

استاندار مازندران در حکمی، سعدیه سهرابی را به سمت سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری منصوب کرد و  مراسم معارفه وی روز سه شنبه با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران برگزار شد.

اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران به عنوان یکی از ۲۰ اداره کل استانداری به شمار می رود که سه معاونت ساماندهی امور سواحل، آسیب های اجتماعی و تشکل ها و مشارکت های مردمی دارد .

سعدیه سهرابی که پیش از این در سمت معاون تشکل ها و مشارکت های مردمی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران فعالیت می کرد با حفظ سمت به عنوان سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری منصوب شد.

سهرابی، دارای مدرک فوق لیسانس جامعه شناسی است و حدود ۱۲ سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارد. پیش از این عیسی قاسمی طوسی در سمت مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران فعالیت داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در حکمی آتوسا وفادار را به عنوان سرپرست مدیریت امور تعاون این اداره کل منصوب کرد.وفادار دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت دولتی است و با سابقه فعالیت ۲۶ ساله در اداره کل تعاون مازندران یکی از نیروهای باسابقه و کارآمد این نهاد به شمار می رود.

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران دارای معاونت های مدیریت روابط کار، امور تعاون، توسعه کارآفرینی و اشتغال، اجتماعی، پشتیبانی و توسعه منابع انسانی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران پیش از این در مصاحبه با خبرنگار ایرنا از پایین بودن سهم پست های مدیریت زنان در این استان گلایه کرد و آن را ناشی از مقاومت دیدگاه مردانه مدیران دستگاه ها دانست و گفت: هنوز مدیران به این باور نرسیده اند که بانوان می توانند مدیران لایق و کارآمدی در نهادها باشند و باید این توانمندی را باور بکنند و در برابر آن مقاومت نکنند.

سمیه قاسمی طوسی  همچنین نفوذ نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فشار جریان های سیاسی را از دیگر عواملی برشمرد که در اجرایی نشدن این دستور در استان تاثیر گذاشته است.  

در حال حاضر دو و نیم درصد از پست های مدیریتی مازندران به بانوان اختصاص داده شد که به نسبت سال گذشته تفاوت آنچنانی نداشته است و تنها نیم درصد افزایش حضور بانوان در جایگاه مدیریتی را شاهدیم .

در تعریف اختصاص پست های مدیریتی به بانوان، انتصاب این قشر به سمت های مدیر کل و معاونان اداره کل و رئیس اداره شهرستان مورد نظر است. در استان مازندران ۵۴ اداره کل فعالیت دارند و به همین تعداد اداره در شهرستان های استان فعال و بیش از ۳۰ هزار زن استان کارمند هستند.

 هم اکنون ۱۳ بانو در پست های مدیرکل و معاونان اداره کل مازندران مشغول به فعالیت هستند و سه بانو در سمت بخشدار مرکزی شهرستان های آمل، فریدونکنار و چالوس فعالیت می کنند .

همچنین انتصاب بانوان در سمت معاون فرمانداری شهرستان های نور، نوشهر و محمود آباد از دیگر فعالیت هایی است که برای اجرایی شدن این ابلاغیه رئیس جمهور انجام شد.

حدود ۱۰ درصد از ۲ هزار و ۱۳۲ دهیاری مازندران در اختیار بانوان است و از حدود ۸ هزار عضو شورای اسلامی روستایی ۲۲۲ نفر زن هستند و حدود ۲۰ زن در سمت عضو شورای اسلامی شهرهای استان هستند.

۴۴ درصد از هیات مدیره سازمان های مردم نهاد در مازندران زن هستند و تعداد بانوان فارغ التحصیل دانشگاهی مازندران چهار درصد از استان های دیگر بیشتر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.