پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح 7 مجموعه بوم‌گردی در مازندران

0

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از افتتاح 7 مجموعه بوم‌گردی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سیف‌الله فرزانه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این 7 مجموعه در شهرستان‌های نکا، سوادکوه، تنکابن و سوادکوه شمالی به لیست تاسیسات گردشگری استان افزوده می شود، اظهار کرد: با افتتاح این 7 مجموعه تعداد تاسیسات بومگردی در مازندران به 90 مجموعه می رسد.

وی با اشاره به اینکه 5 مهرماه روز جهانی جهانگردی و نخستین روز از هفته گردشگری که به عنوان گردشگری و تحول دیجیتالی نامگذاری شده است، تصریح کرد: دوره های آموزشی در راستای تحقق شعار جهانی گردشگری در شهرستان های آمل، ساری، چالوس و رامسر جهت آموزش شاغلان فعال در گردشگری برنامه ریزی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از افتتاح یک موسسه آموزشی گردشگری در شهرستان رامسر خبر داد و یادآور شد: 5 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در شهرستان های ساری، بابلسر، آمل و نور به بهره برداری می رسد.

فرزانه از نواختن زنگ گردشگری در روز 4 مهر ماه امسال در مدارس مازندران همچون سال‌های گذشته خبر داد و تصریح کرد: 5 مهرماه که روز جهانی جهانگردی نامگذاری شده است، بازدید از موزه های استان رایگان است.

وی افزود: در 6 مهر ماه سال جاری روز مراسم پاسداشت روز جهانی جهانگردی به همراه تجلیل از خادمان گردشگری با حضور استاندار در مجموعه هفت درخت تنکابن برگزار می‌شود و در این مراسم قرار است برگزیدگان و منتخبین بخش خصوصی در تاسیسات گردشگری شامل مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی، دفاتر خدمات گردشگری، راهنماییان گردشگری و جمعی از بازنشستگان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی و از خدمات ارزنده آنان تقدیر شود.

گفتنی است در این روز بهترین آشپز، مهماندار، خانه دار، پذیرشگر، مدیر فنی، راهنمای تور، دفاتر خدمات مسافرتی استان مازندران معرفی می شوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.