پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استقرار هوایی بهاری از فردا در آسمان مازندران/ساری گرمتر از اهواز شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بهار فصل نو شدن و تازگی است که بوی خوش آن به مشام می‌رسد ولی در ارتباط با هوا باید گفت تغییرات هوا معمولا زیاد است.

روز گذشته شرایط مازندران این وضعیت را تجربه کرد به‌طوری که در کمتر از ۲۴ ساعت که دمای هوای مرکز استان به ۳۲ درجه رسید شاهد وزش باد و بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران بودیم که این واقعیت را به عینه اثبات کرد. 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: روز گذشته شاهد افزایش قابل ملاحظه دما در سطح استان بودین به‌طوری‌ که بیشترین دما در ساری و قراخیل قائم‌شهر به  ۳۲ درجه سانتی‌گراد رسید و ساری روز گذشته بعد از اهواز گرم‌ترین مرکز استان‌های کشور شد.

احمد اسدی افزود: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، از بعدازظهر پنج‌شنبه با تغییر سوی جریانات شاهد وزش باد در برخی مناطق به‌صورت موقت و لحظه‌ای شدید بودیم.

وی با بیان اینکه دمای هوا روند کاهشی پیدا کرد، تصریح کرد: امروز شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری، کاهش دما و بارش‌های پراکنده در سطح استان باشیم.

معاون هواشناسی مازندران با اعلام اینکه فردا از میزان ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود، یادآور شد: باتوجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اواسط هفته آینده باتوجه به شرایط فصلی و جغرافیایی منطقه انتظار داریم شاهد هوای صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر گاهی افزایش ابر باشیم که احتمال رگبارهای پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.