پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از ظرفیت بانوان برای توسعه روستاها استفاده شود

0

استاندار مازندران گفت: استفاده از ظرفیت بانوان باعث توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت معکوس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، احمد حسین زادگان در جلسه شورای توسعه برنامه‌ریزی مازندران که با حضور معاون محترم رییس جمهور معصومه ابتکار در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم همه اقدامات زیر ساختی نگرش ما در تسهیلات و اعطای امکانات با توجه به روستاها و اشتغال بانوان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود نبودن ‌سند جامع در زمینه اشتغال روستایی بانوان، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: آسیب مهاجرت روستاییان به شهرها قبل از انقلاب هم مطرح بوده است اما هنوز موفقیتی در حوزه مهاجرت معکوس نداشتیم بنابراین باید نگرش به منابع، تسهیلات و موضوعات جدید استفاده شود تا با توجه به این مهم بحث‌ توسعه‌ای روستا و اشتغال بانوان در کنار هم ایجاد شود.

حسین زادگان گفت: مهمترین کار، تدوین سند تحول توسعه اشتغال بانوان با حضور دستگاه‌ها و انجام عملیات اجرایی در این مقوله است.

مازندران رتبه 7 کشور در بخش زنان سرپرست خانوار

اطهره‌ نژادی معاون‌ برنامه ریزی و هماهنگی معاون رئیس جمهور در ادامه این جلسه گفت: ابلاغیه‌هایی را در سند تحول توسعه داریم‌ که جای تصمیم ‌گیری‌های سیاسی را بگیرد.

وی افزود: در پیاده‌سازی اقلام‌ آماری، مازندران نسبت به میانگین کشوری در حد خوبی قرار دارد و در بعد خانواده  3.3 درصد را به‌خود اختصاص داده و در مقوله زنان سرپرست خانوار نیز رتبه ۷ کشوری را دارا است.

معاون‌ برنامه ریزی و هماهنگی معاون رئیس جمهور  با تاکید بر اینکه حال مازندران در حوزه طلاق خوب است، اظهار کرد:  مازندران رتبه ۵ کشور در حوزه طلاق را دارد.

نژادی با اشاره به اینکه هدف از تبیین سند، احقاق حقوق مردم است، یادآور شد: همه گروه‌ها اجرایی، اداری و دانشگاهی   باید مشارکت کننده در سند توسعه شوند.

وی گفت: امنیت حمل و نقل برای بانوان بسیار حایز احمیت است و این لطف به زنان نیست بلکه لطف به جامعه است و این موارد باید در سند دیده شود.

طرح تدوین ارتقاء سند زنان مازندران رونمایی می‌شود

سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران در شورای برنامه ریزی و توسعه به طرح تدوین ارتقاء سند زنان اشاره کرد و افزود: طرح تدوین ارتقاء سند زنان مازندران از طرح‌هایی است که برای اولین بار در سطح کشور به صورت هدفمند اجرا شده و امروز رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای تدوین برنامه‌های خانواده برای حل مسائل و مشکلات و بررسی اسناد بالادستی در حوزه‌های مختلف کارگروه‌های تخصصی که بیش از ۲۲۴ صفحه تدوین شده و متشکل از ۱۰ نفر از افراد است در حوزه بررسی مشکلات زنان تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران تاکید کرد: در تدوین سند ۷ اولویت تدوین شده است که از اهداف این سند کاهش اعتیاد زنان، ارتقاء سلامت خانواده، حاشیه نشینی و کاهش مشکلات زنان در کارگروه زنان تصویب شد.

حقوق بانوان با نگرش‌های موجود  در کشور ستودنی است

علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: مهم‌ترین چالش بزرگ بانوان  در کشور محدودیت‌هایی در این حوزه است که ریشه در اعتقادات مذهبی ما دارد.

وی افزود: تلاش برای حقوق بانوان با نگرش‌های موجود در کشور ستودنی است اگرچه ممکن است به دلیل محدودیت‌ها با مشکلاتی مواجه شویم اما ظرفیت‌های بانوان بر کسی پوشیده نیست.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم تا در زمینه‌های حقوقی و اداری جایگاه لازم را برای استفاده از  ظرفیت‌های بانوان فراهم‌ شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.