پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارائه “خدمات الکترونیکی شهرداری رامسر” فرصتی مناسب برای شهروندان

0

ایسنا/مازندران شهردار رامسر گفت: خدمات الکترونیک شهرداری رامسر، فرصت خوبی را برای شهروندان این شهر فراهم کرده تا دیدار چهره به چهره کاهش یابد و درخواست ارباب رجوعان در بستر اینترنت مهیا  شود.

رضا کحالی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سیستم یکپارچه سازی شهرسازی، نوسازی و درآمد اصناف رامسر، از سیستم طراحی شده شهرداری این شهر است، اظهار کرد: درخواست‌هایی که از طرف ارباب رجوع ثبت می‌شود کارشناسان مربوطه شهرداری آن درخواست را بررسی و پیگیری می‌کنند و اگر ارباب رجوع به اینترنت دسترسی ندارد از طریق سامانه پیامکی پیگیری درخواستش اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: نرم افزار تصدیق گواهی، نرم افزار کارکنان شهرداری، پلیس ساختمان، پایش (مانیتورینگ)، شهر نمای رامسر، ممیزی، اعلام دستور و مدیریت تفکیک زباله از مبدا از خدمات الکترونیکی شهرداری رامسر بوده که به حالت اجرا در آمده است.

شهردار رامسر خاطرنشان کرد: نرم افزار تصدیق گواهی این امکان را فراهم کرده که استعلام‌هایی که از طرف شهرداری  برای نقل و انتقال، جواز ساختمانی و پایان کار صادر می‌شود از جعل شدن آن جلوگیری شود و این اپلیکیشن بیشتر در دفترخانه ها کاربرد دارد.

کحالی ادامه داد: هدف از این برنامه مطمئن شدن از اصالت برگه استعلام است بنابراین این برنامه قابلیت پرداخت الکترونیکی بدهی عوارض نوسازی از طریق نقشه را دارد.

وی افزود: در نرم افزار کارکنان شهرداری این امکان را فراهم شده تا کارشناسان مربوطه گزارش‌های خود را از طریق تبلت ثبت کنند و از نوشتن روی برگه خود داری کنند و نام دیگر این برنامه نیز “نرم افزار بازدید” است.

شهردار رامسر در خصوص نرم افزار پلیس ساختمان و پایش( مانیتورینگ) گفت: در نرم افزار پلیس ساختمان مامورین اجرائیات شهرداری رامسر تخلفات ساختمانی را بررسی کرده و در کمیسیون ماده ۱۰۰ به آن رسیدگی می‌شود تا هر چه سریع‌تر جلوی تخلافات ساختمانی گرفته شود.

کحالی بیان کرد: نرم افزار پایش مربوط به شهردار، معاونت، مدیران شهری اعم از حراست است که در این نرم افزار اتفاق‌های درون اداره و اطلاعات کاربران از جمله نام کاربر، شماره تلفن و زمان تماس‌های اداره پایش می‌شود.

وی تصریح کرد: نرم افزار شهرنما یکی دیگر از خدمات شهرداری رامسر است که با همکاری یکی از شرکت‌های مهندسین مشاور از خیابان‌های رامسر عکس برداری شده است و چک کردن شبانه‌روزی خیابان‌ها به صورت آفلاین، تاریخچه سیما و منظر شهری و آسان کردن کسب و کارهای املاک در این نرم افزار قرار گرفته شد و کاربرد بیشتر آن برای کارشناسان شهرداری بوده و این اقدام در دو مرحله در سال‌های ۹۲ و ۹۶ انجام شده است.

شهردار رامسر با اشاره به اینکه نرم افزار ممیزی و نرم افزار مدیریت تفکیک زباله از مبدا از دیگر خدمات الکترونیکی شهرداری رامسر است، خاطرنشان کرد: در نرم افزار ممیزی شهرداری‌ها موظفند هر ۵ سال یکبار از املاک سطح شهر اطلاعات برداشت کنند تا اطلاعات ساختمان‌ها به روز شود.

کحالی یادآور شد: اجرای نرم افزار مدیریت تفکیک زباله از مبدا پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و استقبال شهروندان از این اپلیکیشن می‌تواند طرح تشویقی و قرعه کشی را فراهم کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.