پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احداث سومین بنیاد ژنتیک کشور در مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: بنیاد ژنتیک تنها در دو استان خراسان رضوی و یزد تاسیس شده که امسال در شهرستان ساری به عنوان سومین استان کشور راه‌اندازی می‌شود.

0

 

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: بنیاد ژنتیک تنها در دو استان خراسان رضوی و یزد تاسیس شده که امسال در شهرستان ساری به عنوان سومین استان کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از ایسنا، سعید آرام صبح امروز به مناسبت هفته بهزیستی با بیان اینکه اهمیت آموزش کودکان بر کسی پوشیده نیست و تاثیرگذاری آموزش در زندگی از دوران کودکی بسیار مهم است، بیان کرد: 772 مهد کودک در استان وجود دارد که 340 مهدکودک شهری، 432 مهد روستایی و 16 حاشیه مهد می باشد.

 

مدیر کل بهزیستی مازندران افزود: بیش از 25 هزار کودک در سراسر استان از طریق مهدکودک خدمات دریافت می‌کنند.

 

آرام ادامه داد: تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ستاد اقامه نماز به منظور ارتقا دانش دینی و معنوی امضا شد تا دوره‌های آموزشی متعددی برای مربیان برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه 28 کودک زیر سه سال در مراکز نگهداری از کودکان بهزیستی نگهداری می‌شوند، گفت: 174 کودک 3 تا 18 سال در این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

 

مدیر کل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه در هفته بهزیستی 2 مرکز جدید در سطح استان برای نگهداری کودکان بی سرپرست افتتاح خواهد شد، یادآور شد: یک مرکز در شهرستان ساری برای دختران 12 تا 18 سال و یک مرکز هم در شهرستان بابل برای گروه سنی 7 تا 12 سال راه اندازی می‌شود.

 

آرام اظهار کرد: 5 هزار و 867 زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که به صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: 2 هزار و 85 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

 

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: 356 خانوار در استان داریم که فرزندان دوقلو به بالا  و 846 کودک تحت پوشش بهزیستی هستند که تا سن 2 سالگی شیر خشک و تا 6 سالگی خدمات حمایتی را در اختیار آنها قرار می دهیم.

 

آرام با بیان اینکه در سال 94 پیش‌بینی 2 هزار شغل برای گروه هدف خود داریم، گفت: 28 میلیارد تومان تسهیلات از طریق اعتبارات دولتی و بانک‌های خصوصی برای اشتغال گروه هدف اختصاص یافت.

 

وی اظهار کرد: امسال تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی برای منعقد شده که 128 واحد مسکونی روستایی و 135 واحد مسکونی شهری و سایر گروه‌های تحت پوشش 2 هزار واحد در نظر گرفته شده است.

 

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: سه ماهه نخست امسال 41 واحد مسکونی به گروه هدف سازمان بهزیستی تحویل داده شد.

 

آرام اظهار کرد: سه ماهه نخست امسال 15 میلیارد ریال مشارکت نقدی و 30 میلیارد ریال مشارکت غیر نقدی داشته ایم.

 

وی با بیان اینکه 45 هزار معلول در سامانه اطلاعات سازمان بهزیستی استان ثبت شده است، گفت: 12 هزار و 400 معلول تحت پوشش خدمات مستمر سازمان بهزیستی هستند.

 

مدیر کل بهزیستی مازندران ادامه داد: 91 مرکز در سطح استان داریم که وظیفه ارایه خدمت به معلولین را دارند و 4 هزار و 900 معلول از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

 

آرام با بیان اینکه 40 مرکز درمان خصوصی ترک اعتیاد سرپایی در استان داریم، گفت: مراکز خصوصی ترک اعتیاد امسال به 5 هزار و 400 بیمار خدمات ارایه دادند.

 

وی ادامه داد: 77 کمپ مرکز خدماتی میان مدت در استان داریم که 13 هزار و 400 معتاد در این مراکز حضور داشتند  که از این تعداد 10 هزار نفر از این مرکز ترخیص شدند.

 

مدیر کل بهزیستی مازندران یادآور شد: بنیاد ژنتیک تنها در دو استان خراسان رضوی و یزد تاسیس شده که امسال در شهرستان ساری به عنوان سومین استان استارت زده خواهد شد.

 

آرام اظهار کرد: ساخت استادیوم دو میدانی ویژه معلولین برای اولین بار در کشور در مازندران پیگیری می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.