پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح «یک شهید یک خیر»/ رزمایش کمک مؤمنانه تجلی خیر برای خیران همیشه در صحنه است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس از مازندران؛ سرویس اجتماعی: این روزها که عطر همدلی کمک‌های مؤمنانه در همه جا پیچیده است، نوع‌دوستی خیران بزرگ شهرمان بیشتر جلوه می‌کند، چرا که این قبیل از افراد قبل از فرمان مقام معظم رهبری با شیوع ویروس کرونا در خصوص برگزاری رزمایش مؤمنانه، همواره در میادین برای کمک به مردم حاضر بودند.

همانطور که می‌دانید پس از شیوع منحوس ویروس کرونا در اواخر بهمن ماه سال گذشته، اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه سرایت این بیماری، الزامات مبنی بر دوری از ازدحام همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را به بار آورد، بر این اساس به بسیاری از مشاغل و مردم آسیب مالی وارد شد.

اگر فرمان پیشوای ولایت در کشور عزیزمان ایران درباره برگزاری رزمایش مومنانه «از مردم به مردم» نبود، شاهد بسیاری از گلایه‌ها و آسیب‌ها بودیم، ولی خوشبختانه مردم کشور به‌ویژه استان به این فرمان لبیک گفته و گام‌های مهمی برداشتند.

به‌طوری که بسیاری برای اولین بار طعم کار خیر را چشیده و تشویق شدند، تا جایی که پس از مرحله دوم این فرمان پای ثابت کار شدند، ولی هستند کسانی که سال‌های سال در مسیر خیررسانی به هم‌نوعان گام‌های بسیاری برداشتند و در این برهه از زمان نه تنها پا پس نکشیدند بلکه راهگشای این مسیر شدند.

در امتداد خِیر خَیّر ساروی

قنبرعلی گلی خیر ساروی و قائم مقام اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران که ۵۹ سال دارد، بیشتر عمرش را صرف کمک به دیگران کرده است، وی در خصوص شرکت در رزمایش مؤمنانه همچنین جزئیات انجام کارهای خیر و خداپسندانه مطالبی را بیان می‌کند که با هم می‌خوانیم:

نظر به فرامین مقام رهبری، ما همه مطیع اوامر ایشان هستیم، برگزاری رزمایش مؤمنانه در این بحران کرونا، بسیار ضروری بود، که با تدبیر رهبری میسر شد، همه باید بدانیم که دولت دستش خالی شد، مردم باید به یکدیگر کمک کنند.

همکاری همه‌جانبه با کمیته امداد امام خمینی مازندران

وی از همکاری هشت ساله‌اش با کمیته امداد امام خمینی مازندران می‌گوید و ادامه می‌دهد: اول این را بگویم که پدر بزرگوارم حتی یک وعده غذایی را تنهایی میل نمی‌کرد و همواره به فکر کمک به مردم بود، من هم در این مسیر قدم برداشتم، چند سالی است که برگه ارجاع از کمیته امداد را دریافت کردم و کسی را دست خالی برنمی‌گردانم.

در مسیر کمک به دیگران اول از جیب خودم بعد از درآمد اتحادیه با رضایت روساء از جمله؛ علی اکبریان، عسگری رضوان و آقای عرب که یک مجموعه خوب و منسجم هستیم، هزینه‌ها انجام می‌شود، ما در هر بحثی اعم از کمک هزینه ساخت مسکن، جهیزیه، کمک به ایتام و سایر موارد وارد عمل می‌شویم.

ارائه ایده طرح «یک شهید یک خیر» برای حمایت از ایتام

آقای گلی ادامه می‌دهد؛ طرح «یک شهید یک خیر» برای حمایت از ایتام برای اولین بار به پیشنهاد من در کمیته امداد امام خمینی مازندران ارائه شد و در هر هزار و ۲۰۰ مرکز شالیکوبی، همکاران ما به نیت یک یا چند شهید اقدام به کمک کردند.

در مرحله اول رزمایش مؤمنانه، «پنیر» در بسته‌های غذایی اهدایی کمیته امداد را با صرف هزینه حدود ۱۵ میلیون تومان تقبل کردیم، در این مرحله نیز از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

این خیر نیک اندیش بیان می‌کند؛ مرکز شالیکوبی ما در روستای پایین گلما با ظرفیت ۵ هزار تن در سال، در حال فعالیت است، علاوه بر آن یک واحد دامداری ۱۰۰ رأسی، زمین‌های کشاورزی و باغ، آهن فروشی نیز دارم که در همه این بخش‌ها کارگرانی مشغول کار هستند، که این دارایی‌ها روزی و امانت از جانب خدا است، با انجام کار خیر شکرگذار خدا هستم.

به گزارش فارس؛ آقای گلی پای ثابت کمک‌رسانی به محرومان و یتیمان بوده و است، کمک‌ تیم آقای گلی محدود به رزمایش مؤمنانه نبوده، نیست و ادامه خواهد داشت.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.