پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آن روی سکه کمک‌های مومنانه/ نیازمندانی که در اوج نیاز هم ایثار را فراموش نکردند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، این روزها همدلی و مهربانی گروه‌های جهادی در کمک مومنانه و پویش‌های مهربانی در حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا با حمایت همه‌جانبه  به یک جریان فراگیر تبدیل شده است، جریانی که با گذشت حدود ۹ ماه کهنه و تکراری نشده است.

 

همه مردم و  جهادگران همدل و مهربان گرد هم آمدند تا با مهربانی و ایثار مثال‌زدنی و خیره‌کننده با لبیک به فرمان رهبری در کنار هم برای گذر از مشکلات پا گرفتند و در این روزهای سخت یکدیگر را تنها نگذاشتند.

میلیون‌ها بسته‌حمایتی در مراکز عمومی تهیه و در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت که در این میان سیدموسی طاهری المشیری مسوول گروه  تبلیغی جهادی شهید کشوری شهرستان سیمرغ جز گروه‌هایی بوده که با انجام فعالیت‌های مختلف در بحث‌های کمک مومنانه، تدفین و تغسیل اموات کرونایی، ضدعفونی کردن معابر به کمک مردم شتافته و در این زمینه خوش درخشید.

 

وی می‌گوید: از زمانی که بحث کرونا مطرح شد با هماهنگی اعضای گروه که در قم بودند عازم شهرستان شدیم و با برگزاری جلسه و نشست‌‌هایی و باتوجه به نیاز مردم منطقه هدف‌گذاری کردیم که در چه زمینه‌هایی می‌توانیم فعال باشیم.

شرایط سیمرغ نسبت به سایر شهرهای استان مازندران از وضعیت ویژه و حساس‌تری برخوردار بود؛ چراکه در کنار خسارت‌هایی که سیل روزهای پایانی ۹۷ به سیمرغ وارد گرد و ساخت و ساز نیمه‌کاره مشکلات را چندین برابر کرد.

مسوول گروه جهادی شهید کشوری سیمرغ اضافه می‌کند: درست است شرایط خیلی سخت بود اما همدلی و مهربانی کار خودش را کرد و علاوه به این خانه‌ها تحویل شد به نیارهای مردم نیز با کمک خیران توانستیم پاسخ دهیم.

در مناطق مختلف با همکاری بسیج بحث سم‌زدایی و ضدعفونی معابر و همچنین غسل و تدفین و برپایی نماز برای اموات کرونایی در دستور کار قرار گرفت.

طاهری المشیری بیان می‌کند: همان روزهای نخست بود که شاهد کمبود ماسک برای مردم بوده که گروه جهادی شهید کشوری در کنار توزیع مواد ضدعفونی نسبت به راه‌اندازی دو  کارگاه تولید ماسک در المشیر قائمشهر و جویبار اقدام کرد، که همچنان نیز فعال است و ماسک‌های تولیدی بین مردم توزیع شد.

 

 با حمایت‌های خیران کمک مومنانه جمع‌آوری و در ایام مختلف از جمله نوروز، ماه رمضان، عید غدیر و قربان و ماه محرم بین روستاییان بیش از  ۵۰ روستای شهرستان توزیع شد.
 
وی اضافه می‌کند: در کنار همه این کمک‌ها در بحث تدفین و تغسیل اموات کرونایی از همان روزهای نخست شیوع کرونا اقدامات آغاز شد در زمانی‌که حتی نزدیکان و بستگان از نزدیک شدن به میت نگران بودند گروه جهادی وارد عمل شدند و همچنان این فعالیت‌ها ادامه دارد.

گروه تبلیغی و جهادی ما در غسالخانه شهرستان سیمرغ همچنان حضور دارند و اقدامات لازم را در ارتباط با تغسیل و تدفین اموات کرونایی انجام می‌دهند. 

 

در کنار این اقدامات موضوع جالبی که در بحث کمک‌های مومنانه توجه ما را به خود جلب کرد این بود که در توزیع بسته‌های مومنانه ابتدا خانواده‌های نیازمند را شناسایی می‌کردیم و وقتی برای اهدای بسته‌های مومنانه به آنان مراجعه می‌کردیم بسیاری از خانواده‌ها می‌گفتند، فکرش را نمی‌کردیم بسیج و روحانیت یاد ما باشد و این جمله را نه یک بار بلکه بارها و بارها شنیدم.

 

اما کار جالب این بوده برخی افراد نیازمند که به‌دلیل شرایط کرونایی با مشکلات مالی مواجه شدند شامل کارگر چهارراه، راننده و یا بازاری بودند و خانه‌ها را شناسایی می‌کردیم بسته‌ها را به آنان تحویل می‌دادیم، برخی گریه می‌کردند حتی برخی از خانواده‌ها باوجود اینکه در اوج نیاز و مشکلات بودند بسته را تحویل نمی‌گرفتند و آدرس فرد دیگری را می‌دادند و می‌گفتند این بسته را در اختیار نیازمند دیگر قرار دهیم چراکه این فرد بیشتر احتیاج دارد، به این معنا که مردم در سخت‌ترین شرایط هم با هم و در کنار هم هستند.

 

 

 /86034/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.