پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای رزمایش “ضیافت همدلی” با توزیع 12هزار بسته معیشتی در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، پس از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا ، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اجرای رزمایش “ضیافت همدلی” به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی لبیک گفته و بنا دارد در مرحله نخست از محل عواید موقوفات و کمک‌های خیرین ۱۲ هزار بسته معیشتی را بین مددجویان استان توزیع کند.

برنامه محوری توزیع بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش “ضیافت همدلی” امروز با حضور حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، رضایی فرماندار ساری ، حجت‌الاسلام سلطانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری و جمعی از مسئولان شهرستانی در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی رزمایش ضیافت همدلی اظهار کرد: توزیع بسته های معیشتی هر ساله در ماه مبارک رمضان انجام می‌شد اما امسال قوی‌تر و در کنار نهادهایی مانند سپاه، بسیج، کمیته امداد و بهزیستی در حال انجام است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی خاطرنشان کرد: سعی کردیم در تبعیت از فرامین معصومانه رهبری عزیز به اهدافی که دنبال می کنیم برسیم و اقداماتی که اوقاف انجام می‌دهد بیشتر مربوط به اجرای نیات موقوفات است.

وی هدف از اجرای رزمایش ضیافت همدلی را حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه ، ترویج روحیه انفاق و کمک در سایه همدلی، ترویج روحیه مواسات و برابری دانست و بیان کرد: این رزمایش از محل عواید موقوفات (متصرفی و غیرمتصرفی) ، جلب مشارکت خیرین، بازاریان و افراد دارای توان مالی، جلب مشارکت‌های خرد شهروندان مانند دریافت گوشت نذری، منابع نیات موقوفات اطعام‌دهی در ماه مبارک رمضان، 20 درصد از منابع تسهیم بقاع متبرکه در قالب طرح افق اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: اجرای نیت موقوفات در ماه مبارک رمضان در قالب افطاردهی بوده اما به دلیل شیوع بیماری کرونا به دستور نماینده ولی فقیه در سطح استان در غالب طرح ضیافت همدلی همراه با توزیع بسته‌های معیشتی در سطح امامزادگان در حال انجام است.

حیدری ارزش هر بسته معیشتی را بین 250هزار تا 300 هزار تومان اعلام کرد و گفت: مرحله نخست با شروع ماه مبارک رمضان بوده و در مرحله دوم همزمان با نیمه ماه رمضان ولادت امام حسن مجتبی(ع) و مرحله سوم زمان عید فطر است که در سطح امامزادگان شاخص در خدمت مددجویان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه کمک‌های مومنانه باید به‌صورتی باشد که عزت و حرمت نیازمندان حفظ شود، افزود: اوقاف سبدهای معیشتی را بیشتر برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، زنان بی‌سرپرست، بد سرپرست و ایتام  مدنظر قرار داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: این بسته‌ها شامل اقلام ضروری و مایحتاج خانوارها از جمله گوشت قرمز ، گوشت مرغ ، برنج  ، روغن ، رب گوجه ، خرما ، ماکارونی ، پنیر ، عدس ، لوبیا ، چای ، شکر و… است.

*اوقاف مازندران در خدمت‌رسانی به نیازمندان پیشگام است

فرماندار شهرستان ساری نیز در این مراسم توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند را اقدامی مناسب جهت محرومیت زدایی دانست و تصریح کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری و اجرای رزمایش ضیافت همدلی و کمک مومنانه اتفاقات خوبی در کشور افتاد و بخشی از مردمی که نیازمند هستند، دیگران را در کنار خود می‌بینند.

عباسعلی رضایی بیان کرد: این خیلی مهم است که مردمی که در تنگناها قرار می‌گیرند ، می‌بینند افراد دیگر احساس مسئولیت می‌کنند و آنها را فراموش نمی‌کنند. 

وی تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه از آن دسته اداراتی بوده که همیشه در این حوزه ها پیشگام بوده، 12 هزار سبد کالا توزیع کرده‌اند که بسیار اقدام ارزشمندی است و حتما با نگاه واقف این اتفاق ها می افتد.پ

فرماندار ساری خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات 20 هزار ماسک و دستکش هم توسط اوقاف تولید شد که این از نگاه مسؤولانه مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بوده‌ که قابل تقدیر است.

رضایی با تاکید بر حفظ کرامت انسانی در کمک های مومنانه گفت: هر کاری که از سخنان رهبری معظم انقلاب برداشت می کنیم و انجام می دهیم آن کارها اعتقادی است و باید به زیباترین شکل اجرایی شود و مسؤولانه‌ترین برخورد با این فرامین انجام شود.

گفتنی است، مرحله نخست رزمایش ضیافت همدلی همراه با توزیع 12 هزار بسته معیشتی از ابتدای ماه مبارک رمضان در مازندران آغاز شده و تا پایان این ماه مبارک ادامه خواهد داشت.
 /86031/غ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.