پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آسیب‌های معنوی کرونا بیش از خسارت‌های مادی است

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس باباییان ظهر پنجشنبه در نشست هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه شهرستان بابل اظهار داشت: بسته شدن درب مساجد و برپانشدن نماز جماعت باعث شده است که خسارت معنوی بیش از خسارت مادی در بحران کرونا در جوامع امروزی احساس شود.

وی افزود: متأسفانه باتوجه به اعلام وزارت بهداشت و درصد پایین بودن انتقال این بیماری در مساجد اما به علت بی توجهی مسئولان امر در تهیه پروتکل‌های بهداشتی درب مساجد در شرایط بحرانی کرونا که مردم به عبادت بیشتر نیاز داشتند، بسته باقی ماند.

وی ادامه داد: باید به آسیب‌های معنوی بیش از خسارت اقتصادی در جوامع اسلامی توجه شود چراکه در بحران کرونا، معنویت، ایمان و همبستگی اقشار مختلف به کمک کادر درمان آمده است واگر چنین اتفاقی نمی‌افتاد چه بسا بحران کرونا شدت بیشتری می‌گرفت.

حجت الاسلام باباییان بیان کرد: تریبون مساجد، هیئت مذهبی و نماز جمعه می‌تواند بهترین بستر آموزش در سطح کشور برای برون رفت از این بحران باشد اما به علت بی توجهی مسئولان مربوطه محافل معنوی از این امر مغفول ماندند.

امام جمعه امیرکلا در بخش دیگری از سخنانش از همدلی و همراهی مردم این شهر در روزهای اول این بحران تا به حال خبر داد و افزود در روزهای نخست بحران کرونا خیرین و مردم این شهر در قالب ۴۰ گروه جهادی پای کار آمدند و توانستند بسیاری از نیازمندی‌های موجود را تأمین کنند که توزیع ۱۷۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۰ میلیون تومان از جمله اقدامات است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از دو میلیارد تومان کمک مردمی توسط خیران جمع آوری شده که در مراحل رزمایش همدلی با خرید اقلام بین مردم توزیع می‌شود.

کد خبر 4925594
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.