پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جهانی شدن اسلام ناب از رسالت‌های مهم روحانیت است

معاون حوزه علمیه مازندران، جهانی شدن اسلام ناب را یکی از رسالت های مهم امروز روحانیت دانست و گفت: علما و روحانیان باید با تبلیغ و ترویج صحیح مبانی دینی اسلام ناب را به دنیا نشان دهند.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی معاون حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و روحانیان حوزه علمیه ساری، جهانی شدن اسلام ناب را یکی از رسالت های مهم امروز روحانیت دانست و تصریح کرد: علما و روحانیان باید با تبلیغ و ترویج صحیح مبانی دینی اسلام ناب را به دنیا نشان دهند.

 

وی با بیان این که روحانیت از یک جایگاه ارشادی در جامعه برخوردار است، گفت: روحانیت امروز همان وظیفه و رسالتی را بر دوش دارد که ائمه اطهار(ع) و پیامبران الهی هزاران سال گذشته خداوند به آنها امر فرمود.

 

حجت الاسلام میرعمادی ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻭﺍﻟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ، ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ: ﺍﺳﺎﺳﯽﺗﺮﯾﻦ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎء ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ و ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ، ﻓﻄﺮﺕ ﺳﻌﺎﺩﺕﺧﻮﺍﻩ ﺑﺸﺮ، ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪﻩ و ﻣﻌﺎﺭﻑ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﺗﺎﺳﺮﻋﺎﻟﻢ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ. 

 

وی یکی از مهم ترین رسالت های روحانیت را هدایت و ارشاد مردم دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان از هر ابزاری برای خدشه دار کردن دین استفاده می کنند وظیفه روحانیت سنگین تر از هر زمان دیگری است.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان هر روز شبهات جدیدی را مطرح می کنند که نیازمند پاسخ گویی به آن است، بیان داشت: مبلغان دینی باید با مجهز شدن به سلاح علم و تقوا پاسخگوی این شبهات باشند.

 

حجت الاسلام میرعمادی به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت اصیل و آگاه شیعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت هیچ گاه در برابر توطئه افکنی های دشمنان سکوت نکرده است، افزود: تاریخ فعالیت های مبارزاتی علما و روحانیان سرشار از مقابله با اجانب و مستکبران عالم است. 

 

وی به نهضت عظیم امام خمینی(ره) و نقش آفرینی روحانیت اشاره کرد و با بیان این که این انقلاب عظیم با حضور روحانیت و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید، ادامه داد: نقش برجسته و خدمات صادقانه روحانیت در ۳۶ سال گذشته بر هیچ کس پوشیده نیست. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان همواره از نقش روحانیت در عرصه های مختلف هراسان و عصابی بوده است، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب روحانیت را سد بزرگی در برابر توطئه های شوم خود می دانستند.

 

وی با بیان این که روحانیت به عنوان ملجأ و پناهگاه مردم همواره مورد توجه عموم جامعه بوده است، تصریح کرد: در حال حضر نیز تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت و ایجاد فاصله میان مردم وروحانیت بی فایده است، چون ملت ایران اسلامی هوشیار تر از هر زمانی دیگری در صحنه دفاع از انقلاب حضور دارد. 

 

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که با بیان این که نقش روحانیت در حرکت‌های مردمی علیه نظام سلطه همواره پر رنگ و ریشه دار بوده است، تصریح کرد: حضور روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی نمونه‌هایی از نقش آفرینی روحانیت در عرصه‌های انقلاب اسلامی است. 

 

معاون حوزه علمیه مازندران به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد شبهات دینی و نیز ترویج شبکه‌های انحرافی در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: شناسایی و مقابله با این گروه‌های منحرف دینی یکی از رسالت‌های روحانیت است که تا به امروز به خوبی در این مسیر حضور داشته اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درپیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب افزود: شخصیتی عالم از دل حوزه های علمیه برخواست و انقلابی بر پا کرد که امروز به الگویی در دنیا تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که امام خمینی(ره) فرهنگ و امنیت را به جهان صادر کرد، ادامه داد: امروز ایران اسلامی به عنوان الگوی امنیت در جهان مورد توجه کشورهای جهان است./رسا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.