پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پروژه ساری تاکام به دلیل مسائل غیرعقلانی تعطیل شده بود

فرماندار ساری با اشاره به اینکه پروژه ساری تاکام به دلیل اختلافات حاشیه‌ای و مسائل غیرعقلانی تعطیل شده بود، گفت: به دلیل اختلافات سلیقه‌ای، جان مردم به خطر افتاد اما امروز این پروژه در حال اجرای مجدد است.

1

 

پایگاه خبری چهاردانگه: احمد حسین‌زادگان امشب در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری اظهار کرد: شورای اسلامی شهر ساری، ترکیب خوبی دارد و از نظر ترکیب رشته‌های تحصیلی و سلایق سیاسی، مختلف است و این نشان از هنر بلوغ سیاسی مردم دارد.

 

وی با بیان اینکه برآورد انتخاب مردم، مطلوب است و اثرات ملموسی دارد، افزود: اختلاف بین اعضای شورا و شهردار از آنجا شروع می‌شود که تعریف درستی از اختیارات و وظایف، نداشته باشیم.

 

فرماندار ساری با اشاره به اینکه تنظیم روابط دقیق بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار، عامل موثر در رفع و کاهش اختلافات است، گفت: اختلافات سلیقه‌ای همیشه و در همه جای دنیا وجود دارد و در کشور، استان و شهر خودمان هم با آسیب جدی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … مواجه هستیم و نتوانستیم در زمینه‌های مختلف به رشد دست یابیم.

 

این مسئول با بیان اینکه واگرایی در حوزه مدیریت و منابع انسانی، باعث شد نتوانیم به خواسته‌های واقعی در حوزه‌های واقعی دست پیدا کنیم، تصریح کرد: در ساری و مازندران، این شرایط را به شکل حادتری داریم و نتوانستیم به تعریف درستی از توسعه برسیم.

 

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه سیاست ما در برخورد با موضوعات، محافظه‌کارانه نیست، ادامه داد: پیام ما برای جامعه، وفاق و همدلی است و اعضای شورا هم منتخبان مستقیم مردم هستند و تکلیف همه را قانون مشخص می‌کند.

 

وی با بیان اینکه گروه‌های مختلف، نباید به جای هم‌افزایی، به دنبال ایجاد شکاف باشند، خاطرنشان کرد: اشکال کار از آنجا شروع می‌شود که بخواهیم فراتر از قانون، اختیاراتی را کسب کرده و تکالیف را اعمال کنیم.

 

فرماندار ساری با اشاره به اینکه از بی‌قانونی رنج نمی‌بریم و زمانی که قانون وجود دارد نباید اختلافی داشته باشیم، اظهار کرد: اختلافات، آسیب جدی را به منافع مردم وارد می‌کند و در این میان مردم متضرر می‌شوند.

 

این مسئول با بیان اینکه کمیته انطباق در قانون تعریف شده و اختیارات نظارتی در حیطه فرمانداری‌ها است،افزود: مصوباتی از شورای شهر را که کمیته انطباق رد کرده، منجر به این نشده که جلوی کار گرفته شود.

 

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه شورا مصوباتی داشته باشد که کم‌تر مورد نقد کمیته انطباق قرار گیرد، گفت: کمیته انطباق هم باید در بررسی مصوبات شوراها، به شکل قانونی وارد شده و شورای حل اختلاف هم به موقع تشکیل جلسه دهد.

 

وی با بیان اینکه در حال تدوین شورای راهبردی در فرمانداری ساری هستیم، تصریح کرد: از گروه‌های مختلف سیاسی هم دعوت کردیم تا میز احزاب را در فرمانداری ساری تشکیل دهیم و در این زمینه از همه گروه‌های موافق و مخالف دولت هم دعوت به عمل آوردیم.

 

فرماندار ساری با اشاره به اینکه نگرش منفی ندارم اما وقتی پروژه‌ها سنگین شده و با رشد مضاعف و رقم اعتباری چند برابری در حال انجام است تکلیف ما هم به عنوان دستگاه ناظر، افزایش می‌یابد، ادامه داد: به حفظ بیت‌المال اعتقاد داریم و دولت هم این نظر را دارد که نظارت‌ها باید دقیق‌تر شود.

 

این مسئول با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند به عنوان چشم مردم، در این زمینه ورود یابند، خاطرنشان کرد: هیچ‌کس از نظارت ناراحت نمی‌شود و البته نباید اجازه داد دستگاه نظارتی، وارد حوزه تصدی‌گری شود.

 

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه نظارت بر اعضای شورا، جزئی از اختیارات فرمانداری است، اظهار کرد: دخالت با نظارت متفاوت است و ما در امور هیچ دستگاهی، دخالت نمی‌کنیم و اعضای شورا می‌توانند در همه امور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و … با دستگاه‌ها همکاری کنند.

 

وی با بیان اینکه  قصد نقد عملکرد دولت‌های پیشین را ندارم، افزود: اما پروژه‌های نیمه‌کاره بسیاری وجود دارد که نه تنها در دولت یازدهم بلکه در دولت‌های بعدی هم این پروژه‌ها به نتیجه نمی‌رسند.

 

فرماندار ساری با اشاره به اینکه پروژه‌ها نباید براساس سلایق، تعریف شوند، گفت: تعریف پروژه باید بر اساس اولویت‌بندی و همچنین؛ شاخص‌های تعیین شده باشد.

 

این مسئول با بیان اینکه آغاز به کار مجدد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یک اتفاق مبارک است، تصریح کرد: چون این سازمان، بدنه کارشناسی در نظام بودجه‌ریزی است.

 

حسین‌زادگان در پایان با اشاره به اینکه پروژه ساری تاکام به دلیل اختلافات حاشیه‌ای و مسائل غیرعقلانی تعطیل شده بود، گفت: به دلیل اختلافات سلیقه‌ای، جان مردم به خطر افتاد اما امروز این پروژه در حال اجرای مجدد است.

 

1 نظر
  1. علی می گوید

    سلام اقای مسوول ما از … و شعار تون خسته شدیم …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.