پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۹۰ هزار گردشگر خارجی به مازندران سفر کردند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در شش ماهه نخست امسال ۹۰ هزار گردشگر خارجی این استان را مقصد سفر خود انتخاب کردند .

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: مهران حسنی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : این تعداد گردشگر ۲۵۰ هزار شب در هتل و مراکز گردشگری مازندران اقامت داشته اند .

وی گفت که این گردشگران غالبا از کشورهای حاشیه خزر و خلیج فارس بویژه عراق بودند که مازندران را از میان استان های کشور به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران پیش بینی کرد که تعداد و میزان حضور گردشگران و مسافران خارجی به این استان در نیمه دوم سال بیشتر شود .
وی ادامه داد :اصفهان و شیراز با جذابیت بیشتر تاریخی از شهر های شناخته شده برای گردشگران خارجی هستند به همین دلیل مقصد سفر بیشتر گردشگران خارجی این شهرها است .

حسنی افزود: هرچند مازندران دارای بیش از ۷۰۰اثر تاریخی ثبت شده می باشد ولی اکثر دلیل حضور گردشگران به این استان همان جاذبه های طبیعی آن است .

وی گفت : وجود بیش از ۳۰۰ کیلومتر دریا و نیز جنگل بعنوان ظرفیت و پتانسیل خدادادی در مازندران است که این استان را بعنوان مقصد سفر گردشگران خارجی مبدل کرده است .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران همچنین از چشمه های آب معدنی بعنوان بخش دیگری از ظرفیت گردشگری این استان نام برد که زمینه ساز حضور و استقبال مسافران خارجی است.

براساس اعلام میراث فرهنگی مازندران سال گذشته ۲۵۰ هزار گردشگر خارجی به این استان سفر کرده اند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.