پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شکار مردم مازندران با اسلحه های شکاری / بی تفاوتی مسئولان همچنان ادامه دارد؟!

برای بسیاری از مردم به ویژه در ماه های اخیر و با توجه به سطح بالای جنایت با تفنگ های شکاری در سطح استان مازندران این پرسش مطرح است که چه نهاد و ارگانی متولی رسیدگی به این معضل مهم و رو به گسترش است و چرا هیچ سازمانی مسئولیت برخورد کردن و سر و سامان دادن به این مشکل رو به تزاید را بر عهده نمی گیرد؟

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: برای بسیاری از مردم به ویژه در ماه های اخیر و با توجه به سطح بالای جنایت با تفنگ های شکاری در سطح استان مازندران این پرسش مطرح است که چه نهاد و ارگانی متولی رسیدگی به این معضل مهم و رو به گسترش است و چرا هیچ سازمانی مسئولیت برخورد کردن و سر و سامان دادن به این مشکل رو به تزاید را بر عهده نمی گیرد؟ استفاده از تفنگ های شکاری در قدیم الایام مرسوم بود و دامداران و عشایر استان به سبب قرار گرفتن در معرض حمله حیوانات وحشی بیشتر از بقیه قشرها از آن استفاده می کردند.

 

برخی از گروه ها که علاقمند به شکار بودند هم برای دریافت پروانه اقدام کرده و در فصل شکار و با مراسمی مانند قرق شکنی و غیره اقدام به استفاده از این تفنگ ها می کردند. اما ظاهرا در چند سال گذشته سطح استفاده از این تفنگ ها و همچنین کارکرد های آن به مراتب از آنچه گفته شده است فراتر رفته و به یک مشکل و معضل اساسی تبدیل شده است.

 

استفاده روز افزون اشرار و اراذل و اوباش و استفاده از اسلحه های شکاری توسط سارقان و همچنین در نزاع های خانوادگی ،هشدار جدی به جامعه می دهد که نحوه به کارگیری و فرهنگ استفاده از این تفنگ ها به کلی دگرگون شده است و بیم آن می رود که در آینده نزدیک شاهد اتفاقات ناگوارتر و مرگبار تری در سطح جامعه و به ویژه در استان مازندران باشیم.

 

 

تنها در یک ماه گذشته سه مورد قتل و جراحت توسط تفنگ های شکاری در سطح استان گزارش شده است که یکی از اینها منجر به شهادت یکی از ماموران وظیفه شناس نیروی انتظامی شده است.

 

 

 

استفاده از اسلحه های شکاری علاوه بر خسارات جبران ناپذیری که به محیط زیست کشور میزند و جانوران و حیوانات در معرض انقراض را هدف قرار می دهد منجر به شرایط جدیدی شده است و همانگونه که گفته شد سارقان و اراذل هم به تازگی در سطح وسیع اقدام به استفاده از این ابزار می کنند.

 

اکنون که سازمان حفاظت محیط زیست در اقدامی پسندیده طرح تنفس طبیعت به مدت دَه سال را در دست اجرا دارد لازم است تا دیگر مصادیق نابودی طبیعت مانند استفاده بی رویه و غیر مسئولانه از اسلحه های شکاری هم ممنوع گردد و پروانه کلیه تفنگ ها هم به مدت ده سال لغو گردد تا واقعا شاهد کاهش آسیب رسیدن به طبیعت باشیم و محیط زیست نیمه جان کشور هم جان تازه ای بگیرد.

 

 

 

 

علاوه بر آن کنترل و نظارت دقیقی هم بر رفتار اوباش صورت گیرد تا امنیت روانی جامعه به خطر نیافتد./ وارش نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.