پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قهرمان ویلچر رانی که دستفروشی می‌کند!

0

علی محبتی، معلولی از استان مازندران که می‌خواهد برج خلیفه دبی را در کمتر از یک ساعت فتح کند گفته، مجبور است برای تامین مخارجم دستفروشی کند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محبتی در مورد مشکلاتش به خبرنگار ایسنا توضیح داده، مجبور است برای تامین مخارجم دستفروشی کند و البته با اجازه شهردار یک دستگاه کپی به صورت وام خریداری کرده که در شهرداری کار کند اما متاسفانه درآمدش آن قدر نیست که حتی قسط دستگاه کپی را درآورد. 

وی خاطرنشان کرده، متاسفانه جویبار رئیس هیئت جانبازان و معلولان ندارد و کسی نیست که کارهای امثال او که توانایی خاصی دارند را دنبال کند. 

این جوان معلول با اشاره به اینکه به یک مربی نیاز دارد که برای رکوردهای بعدی آماده شود در مورد برنامه آینده خود گفته “با توکل برخداوند و اگر مسئولین حمایت کنند، سال آینده می‌خواهم به برج خلیفه دبی  بروم و رکورد 2909 پله را با زمان کمتر از یک ساعت بزند و نامش را در کتاب های گینس ثبت کنئ. 

 بزرگترین آرزوی این قهرمان آن است که روزی بتواند عضو تیم ملی پارا المپیک شود. 

این جوان معلول 25 ساله جویباری در گفت و گو با ایسنا افزوده، با عنایت خداوند و تمرینات سختی که داشته توانسته صاحب رکورد جهانی صعود از پله های برج میلاد تهران شود. هدفش این است که به معلولین مانند خودش بگوید درست است که معلولیت با او و امثال او عجین شده اما خدا تواناییهای خاصی به او داده است که باید از این توانایی‌ها بهره کافی را ببرند.

این قهرمان ویلچررانی افزود: “می‌خواهم باعث تقویت روحیه معلولان شوم چون ثابت کردم که معلولیت، محدودیت نمی‌آورد و خواستن توانستن است. “

علی محبتی، قهرمان ولیچر رانی کشور به مناسبت روز جهانی معلول، رکوردی جهانی در برج میلاد تهران به ثبت رساند. وی، تنها نماینده استان مازندران از شهرستان جویبار بوده و رکورد قبلی (۴سال گذشته) مربوط به معلول افغانی با زمان ۵۹ دقیقه بوده است. 

محبتی توانست 1886 پله برج میلاد را با دستان خود که نشان از تلاش و پشتکار وی دارد در زمان ۴۱ دقیقه به ثبت جهانی برساند؛ وی چندین دوره قهرمان استانی و کشوری در رشته ویلچررانی، دفاع شخصی، تکنیک های نمایشی، پیاده روی با ویلچر به تهران (بمناسبت رحلت امام خمینی) و مشهد مقدس را در کارنامه درخشان خود دارد. 
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.