پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه‌اندازی خط تولید ماسک استان با همکاری جهاد دانشگاهی مازندران+ تصاویر

0

ایسنا/مازندران رییس جهاد دانشگاهی مازندران از راه‌اندازی خط تولید ماسک استان با همکاری جهاد دانشگاهی خبر داد.

واحد عبدالهیان روز گذشته در حاشیه بازدید از شرکت ماشین‌سازی آمل در گفت‌وگو با صدا و سیمای مرکز مازندران اظهار کرد: براساس اعلام رسمی در استان مازندران ما روزانه ۶۸۰ هزار عدد ماسک برای مراکز درمانی و عموم شهروندان در این استان نیاز داریم.

وی تصریح کرد: کاری که امروز در این شرکت انجام می‌شود یک اقدام جهادی است اما برای خود استان نیز باید تدبیری اندیشه شود.

رییس جهاد دانشگاهی مازندران خاطرنشان کرد: این مرکز با همکاری شرکت ماشین‌سازی آمل مقرر کرد تا تولید ماسک را در استان به نوعی برعهده بگیرد.

عبدالهیان تاکید کرد: امیدواریم با این همکاری و تصمیم، تلاش بیشتری برای تامین حداقل‌های مورد نیاز برای تضمین سلامت شهروندان و حذف سوداگران انجام شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این خط تولید ماسک کمک می‌کند تا ماسک با قیمتی که وزارت بهداشت اعلام داشته به دست مصرف کننده برسد چراکه به نوعی تولید استان با این کار مدیریت می‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: راه‌اندازی خط تولید ماسک در آمل هم به نیاز این شهرستان و هم شهرستان‌های محمودآباد، بابل و بابلسر پاسخ خواهد داد.

تحویل 10 دستگاه تولید ماسک در سطح کشور

احسان فضلی مدیرعامل شرکت ماشین سازی آمل نیز در گفت‌وگو  با ایسنا افزود: تا آخر امسال 10دستگاه تولید ماسک در سطح کشور به استان‌های مازندران، تبریز، یزد، اصفهان و مشهد تحویل داده می‌شود که می‌تواند تولید روزانه ماسک کشور را تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد افزایش دهد.

وی بیان کرد: از ۲۵ روز پیش که ویروس کرونا از چین شروع شد به قدرت سرایت این ویروس پی بردیم و محققان این شرکت به این نتیجه رسیدند که خط تولید ماسک یکبار مصرف را راه‌اندازی کنند.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی آمل با بیان اینکه این شرکت در صنعت سلولوزی و تولید سفره‌های یکبار مصرف و دستمال کاغذی نیز فعال است، گفت: در کشور روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌شود که نسبت به نیازی که در کشور احساس می‌شود، بسیار ناچیز است.

فضلی با اشاره به اینکه طراحی اولیه این دستگاه ۷۲ ساعت به طول انجامید، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی ۱۰ روزه خواستار تولید محصول خود در استان مازندران بودیم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی اولین دستگاه طراحی شده طی ۸ روز به مرحله تولید رسید که در این مدت مدیران مجموعه هر ۲۴ ساعت دو ساعت استراحت کردند.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی آمل اظهار کرد: با دانشی که از قبل داشتیم کلیه قطعات به صورت بومی تهیه شد.

فضلی به محدودیت فضای کسب و کار در شرکت خود اشاره کرد و افزود: این مجموعه اگر زمین کنار این شرکت را در اختیار داشت در محیط بازتر و با سرعت بالاتری می‌توانست به تولید این دستگاه مبادرت کند اما با توجه به اینکه بارها درخواست خریداری کردیم تاکنون به نتیجه نرسیدیم.

وی با بیان اینکه توزیع این دستگاه به گونه‌ای است که ابتدا به هر استانی یک دستگاه می‌دهیم و بعد در دور دوم توزیع مجدد خواهیم داشت، گفت: من این پروژه را هدیه می‌کنم به همه پزشکان کادر درمان که علی‌رغم نداشتن لباس رزم وارد این جنگ ناخواسته شدند و مطمئن هستم به زودی با کمک یکدیگر از بحران کرونا عبور خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی آمل یادآور شد: هر دستگاه تولید ماسک تقریبا ۹۰۰ کیلو وزن دارد و در ثانیه دو عدد ماسک تولید می‌کند و از ویژگی این دستگاه سرعت عمل در تعویض رل و فعالیت ۲۴ ساعته است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، احسان فضلی جوانی ۳۳ ساله و اهل آمل است که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام محمدباقر ساری فارغ‌التحصیل شد و اکنون با وجود درخواست‌هایی که برای خرید دستگاه ماسک از خارج از کشور داشته لغو کرده و برای کشور خودش تولید می‌کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.