پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرب‌الاجل استاندار مازندران برای آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های تمامی دستگاه‌ها در امدادرسانی و بازسازی موقت زیرساخت‌ها، بر تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای پروژه‌های ابلاغی ستاد بحران، اقدام و با به‌کارگیری پیمانکاران واجد صلاحیت، عملیات اجرایی را با کیفیت مطالبه و نظارت کنند.

وی بر آغاز پرداخت خسارات وارده به مردم در دو قالب کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت توسط بنیاد مسکن تاکید و خاطرنشان کرد: منابع تخصیصی بابت جبران خسارات زیرساخت‌ها باید صرفا در پروژه‌های ابلاغی هزینه شود.

استاندار مازندران با بیان این‌که سازمان آب منطقه‌ای استان، باید عملیات لایروبی، آزادسازی، ایمن سازی رودخانه‌ها و سردخانه‌ها را شتاب بخشد، افزود: آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها راهبرد اصلی برای کاهش خسارات سیل و حفظ زیرساخت‌هاست و باید در فرصت به دست آمده با همکاری و همراهی مردم، برابر مقررات ستاد بحران، تمامی بسترها و حرائم تصرف شده آزاد شود.

اسلامی یادآور شد: راه و شهرسازی نسبت به پیش‌بینی و اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح به‌ویژه برای ورودی و خروجی کمربندی تنکابن، اقدام و عملیات اجرایی را آغاز کند.

وی هم چنین بر آغاز اجرای پروژه‌های مربوط به طرح‌های آبخیزداری و سرشاخه گیرها و اتمام آن از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، استاندار مازندران هم‌چنین از مناطق مختلف آسیب دیده از سیل در غرب استان بازدید کرد.

استاندار مازندران در حاشیه این بازدید اظهار کرد: ۳۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای جبران خسارات آسیب‌دیدگان از سیل اخیر در اختیار استان قرار گرفته است که به تناسب میزان خسارت وارده به مردم توزیع می‌شود.

اسلامی در بازدید از مناطق سیل‌زده در رامسر با اشاره به این‌که هدف اساسی و اولویت خدمات رسانی در این مناطق، بازگشت زندگی مردم به روال عادی است و به همین دلیل بلافاصله مرمت تاسیسات زیربنایی، راه‌ها و پل‌ها را در دستور کار قرار دادیم و این روند با جدیت تداوم دارد، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی همراه با پیمانکاران مکلف هستند با تداوم حضور در صحنه عملیات مرمت و بازسازی مناطق آسیب دیده نسبت به اجرای کامل پروژه‌ها و ایمن سازی نقاط لازم اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار مازندران، لایروبی و ایمن‌سازی رودخانه‌های استان را یک ضرورت دانست و گفت: این مهم به دستگاه‌ها ابلاغ شده و دستگاه‌های اجرایی و شرکت آب منطقه‌ای با گستردگی و سرعت در حال لایروبی و ایمن‌سازی هستند و باید در آینده این روند سرعت یابد.

وی با اشاره به این که در جریان سیل سهمگین اخیر، رودخانه‌های مفقود شده شناسایی شدند، گفت: سیل اخیر بیانگر این بود که مردم کارکرد رودخانه‌ها را تجربه نکرده بودند و امروز وزارت نیرو نیز در حال بازسازی، احیا و آزادسازی مسیر تاریخی و اصلی این رودخانه‌هاست.

استاندار مازندران با اشاره به این‌که در سیل اخیر بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات عمرانی و زیربنایی و ۲۰۰ میلیارد تومان به زندگی مردم استان خسارت وارد شده است، خاطرنشان کرد: از سوی هیئت دولت مصوب شد تا خسارات وارده در دو قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به مردم جبران شود و بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به آسیب دیدگان در اختیار استان قرار گرفته است که این اعتبارت از طریق فرم‌های بنیاد مسکن و جهادکشاورزی با توجه به میزان آسیب وارده مطابق شرایط و ضوابط در اختیار سیل زدگان قرار می‌گیرد.

اسلامی با اعلام این‌که از ستاد مدیریت بحران کشور، مجوز جابه جایی ۵۰۰ واحد مسکونی از حریم و بستر رودخانه‌ها نیز دریافت شده است، اظهار کرد: تسهیلات ارزان قیمت ۴ درصدی به آسیب دیدگان از سیل برای مرمت و نوسازی واحدهای مسکونی ارائه می‌شود.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بیان داشت: باید از فرصت سیل اخیر به عنوان آغاز یک حرکت جهادی با حمایت و همکاری مردم آغاز کنیم و محیطی امن و ایمن را برای زندگی مردم فراهم آوریم تا دیگر کسی از سیلاب و شدت باران آسیب نبیند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.