پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شمارش معکوس برای مرگ بزرگترین باغ چای تنکابن + تصاویر

0

28 هکتار باغ چای در یکی از روستاهای شهرستان تنکابن در معرض نابودی قرار گرفته است.

پس از گذشت حدود یک ماه از گزارش«اینجا قبرستان چای مازندران است» هنوز هیچ اقدامی برای احیای 28هکتار از باغات چای شعیب کلایه که در حالت احتزار است نیفتاده و هر روز این باغ به مرگ نزدیک تر می شود.

ضرغام شعیبی ریاست شورای روستای شعب کلایه از توابع بخش مرکزی شهرستان تنکابن در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: باغ چای 28 هکتاری که توسط بنیاد مستضعفان اداره می شود به شکل مطلوب مورد برداشت قرار نگرفته و با ادامه این روند تا 5 سال آینده این نعمت گرانبها و باغ عظیم به ورطه نابودی کشیده خواهد شد.

وی با اعلام اینکه برداشت چای در سه چین انجام شده و زمان برداشت به موقع برای تهیه چای باکیفیت و مرغوب امری حیاتی است خاطرنشان کرد: متاسفانه برداشت چای در این باغ 28 هکتاری در زمان مناسب انجام نشده که بر روی برداشت نامرغوب بر کیفیت چای منطقه تاثیرگذار است.

شعیبی با اشاره به اینکه بنیاد، کارخانه چای مخصوص به مزارع خود را در اختیار دارد یادآور شد: سهم عمده چای شهرستان تنکابن در روستای شعیب کلایه به دست آمده و استفاده درست از مزارع چای، برداشت به موقع، نگهداری و حفظ باغات چای باید در اولویت اداره چای قرار گیرد تا محصول به نهایی علاوه بر کیفیت مناسب توسعه روستا را نیز رقم بزند.

وی با اشاره به این که در اختیار گذاشتن این باغ به جوانان علاقه مند منطقه به صورت قطعه های کوچک چند هزار متری  می تواند موجب رونق و آبادی این باغ شود تصریح کرد: اتخاذ چنین تصمیماتی علاوه بر تبعات مثبت نظیر ایجاد اشتغال برای روستاییان، تولید بیشتر، توسعه روستا و در نهایت شهرستان، سبب بهبود کیفیت چای برداشت شده می شود.

ریاست شورای روستای شعیب کلایه تنکابن با اشاره به اینکه عمده فعالیت مردم این روستا در بخش کشاورزی مربوط به چای است گفت: متاسفانه با چالش های اخیر پیش رو در صنعت چای و مشکلات چایکاران، این بخش از کشاورزی مورد غفلت قرار گرفته و در معرض نابودی است.

شعیبی با بیان این که به فرمایش مقام معظم رهبری بر تولید و استفاده از کالای ایرانی خواستار لزوم توجه هرچه بیشتر مسئولان شهرستانی و استانی به بخش چای و مشکلات این حوزه شد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.