پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روستایی در مازندران که مسجد و حسینیه ندارد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا؛ یکی از اساسی ترین وظایف متولیان امر فرهنگی در سطح کشور شناساندن و تقویت اصول صحیح فرهنگی و دینی در جامعه به نسل های مختلف به خصوص نسل جوان و نوجوان است. فرهنگی غنی، که در پرتو تعالیم نورانی قرآن و اهل بیت(ع) و در سایه انقلاب اسلامی ایران به یک دستاورد عظیم جهت پیشرفت هر چه بهتر ایران اسلامی تبدیل شده است.

امروزه که دشمنان داخلی و خارجی مردم ایران سعی در به انحراف کشاندن این فرهنگ غنی به سوی یک فرهنگ بی قید و بی محتوا دارند، تا در سایه این هرج و مرج فرهنگی به اهداف شوم خود برسند، این متولیان امر فرهنگ به خصوص فرهنگ دینی و اسلامی هستند که می توانند با ارائه یک وجهه مثبت از فرهنگ پربار دینی و اسلامی به مقابله با این غارتگران فرهنگی رفته و نسل های مختلف را از ورود به منجلاب خیمه شب بازی های آراسته شده به نام فرهنگ برحذر دارند.

مساجد و حسینیه ها قوی ترین و اساسی ترین پایگاه جهت ترویج فرهنگ غنی اسلامی و خنثی کردن توطئه های دشمنان هستند.مساجد و حسینیه در روستاها جنبه مهم تری پیدا می کند، شاید مهم ترین بخش یک روستا وجود مساجد به عنوان نماد دینداری و وحدت بین روستاییان است، مسجد و حسینیه در بین روستاییان به عنوان مکانی برای اجتماعات مذهبی و از بعدی دیگرمحلی برای همکاری ومشارکت در حل مسائل ومشکلات روستاییان نگریسته می شود.اما دریکی از روستاهای مازندران که عنوان دیارعلویان را با خود یدک می کشد هیچ مسجد و حسینیه ای وجود ندارد.

* روستایی محروم از داشتن مسجد و حسینیه

روستای اناری که در بخش مرکزی شهرستان بابلسر واقع شده، دارای ۴۰ خانوارساکن و نزدیک به ۱۵ خانوارغیر ساکن و غیربومی است و هیچ مسجد و حسینیه ای در این روستا وجود ندارد.

نظر علی رهی رئیس شورای اسلامی روستای اناری، در گفتگو با ایسنا، با ابراز گلایه از عدم تحقق وعده های مسئولان گفت: این روستا فاقد مسجد و حسینیه است و به مدت چهار سال مردمِ مومن و عزاداران امام حسین علیه السلام، در ایام محرم، با کمترین امکاناتِ ممکن، با برپایی خیمه گاه، ۱۳ شب به عزاداری می‌پردازند که مسئولین ارشد شهرستان نیز، با حضور در این مراسم، وعده‌های فراوانی برای کمک به ساخت مسجد و حسینیه دادند، اما متاسفانه بعد از گذشت نزدیک به دو سال، هنوز کوچکترین اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی افزود:پس از عدم تحقق وعده مسئولان خیرین به صورت خودجوش برای ساخت مسجد و حسینیه در این روستا اقدام کردند، اما اکنون ما با یک بدهی بسیارسنگین مواجه شدیم که چک های واگذار شده برای ساخت مسجد و حسنیه، یکی پس از دیگری برگشت می‌خورندو این موضوع مشکلات جدی برای هیئت امنا و شورای روستا ایجاد کرده است.

رهی  تصریح کرد: هیئت امنا و شورای اسلامی روستای اناری دست استمداد به سوی همه خیرین سراسر کشور، برای کمک در ساخت مسجد و حسینیه این روستا دراز می‌کند.

*اناری منتظر کمک مسئولان برای ساخت مسجد نباشد

حجت‌الاسلام سیدعلی محمدهاشمی رئیس سازمان تبلیغات بابلسردر مورد ساخت مسجد و حسینیه در روستای اناری در گفت و گو با ایسنا گفت:در روستای اناری دو سال پیش اقدام به ساخت یک مسجد شده که تا حدودی نیز پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: با توجه به این که اناری یک روستای مستقل است و فاصله مسجد نزدیک ترین روستا به آن زیاد بوده صرف کم بودن جمعیت نمی تواند از داشتن یک مسجد یا حسینیه محروم بماند.

رئیس سازمان تبلیغات بابلسردرخصوص وعده های تحقق نیافته مسئولان درامرهزینه ساخت مسجد روستای اناری یادآور شد: مراکز عبادی مردمی ساخته و اداره می شوند و سایر سازمان ها تنها می توانند کمک مختصری برای ساخت آن انجام دهند و امید است با حرکت خیرین تا دو سال دیگر این مسجد به بهره برداری برسد.

به گزارش ایسنامازندران، دشمنان به دنبال دور کردن جوانان از فرهنگ دینی خود هستند و برای رسیدن به این هدف، حتی از روستاها هم غافل نشده اند بنابراین ما باید برای همه جوانان چه در شهرها و چه روستاها برنامه داشته باشیم که در این بین مساجد و حسینیه ها نقش مهمی را دارند و می توانند با اجرای برنامه های مختلف و جذب جوانان به مسجد، این قشر را در برابر تهدیدات دشمن مصون کنند و نادیده گرفتن این رکن فرهنگی مذهبی در یک روستا دردیارعلویان کم کاری مسئولان فرهنگی را به رخ می کشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.