پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مساجد قرارگاه مهم تمدن سازی در گام دوم انقلاب هستند

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان پیش ازظهر پنجشنبه در همایش هم اندیشی امامان محله شهری و روستایی مازندران، گفت؛ امامان محله مسئولیت بسیار خطیری در حوزه تمدن سازی دارند و باید از این سنگر مهم پاسداری کنند.

وی با اشاره به نقش تمدن ساز مساجد و امامان محله شهری و روستایی در این برهه حساس از زمان، اظهار داشت: مساجد قرارگاه مهم تمدن سازی و امامان محله و مبلغان مهم‌ترین عناصر این گام مهم در انقلاب اسلامی هستند و باید در این راه همت مضاعف داشت.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از بیانات سردار نامی و پر افتخار ایران اسلامی و جبهه مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و هم رزمانش، افزود: انقلاب اسلامی با مجاهدت‌های شهید پر افتخار ایران اسلامی و جبهه مقاومت امروز به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و اثرگذار در جهان معرفی شده است و باید این گفتمان در جامعه توسط امامان محله تبیین شود.

حجت الاسلام میرمحمدیان با اشاره به نهضت خدمت رسانی مبلغان حتی در شرایط امروز کشور و بحران ویروس منحوس (کووید ۱۹) در جامعه اسلامی، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و دینی مبلغان و امامان محله در مناطق آسیب پذیر و کم برخودار بسیار ارزنده است و حتی در این شرایط حساس و بحرانی کشور این خدمات ادامه دارد و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف کشور هم به این خدمات دینی اضافه شده است.

قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جامعه پردازی در تمامی شئون در سطح محلات توسط امامان محله اشاره و تاکید کرد: امروز بر همگان آشکار است که هزینه سازش بسیار سنگین‌تر از هزینه مقاومت در کشور است و برخی‌ها رفع تمام مشکلات کشور را در سازش و گفتگو با غرب می‌دیدند اما امروز شاهد عملکرد این گفتمان در کشور هستیم و هزینه سنگینی بر کشور تحمیل شد و باید نسبت به تبیین این گفتمان و اثرگذاری گفتمان مقاومت در سطح محلات کشور برنامه ریزی کنیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش تمدن ساز ایران اسلامی در جوامع اسلامی و حتی جهان، خاطر نشان کرد: مساجد و فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی محور تحولات اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستند و این تحول باید با فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی صورت گیرد و قطعاً این نقش در گام تمدن ساز انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام میرمحمدیان در بخش پایانی سخنان خود به نقش امامان محله در ایجاد انسجام اجتماعی محلات اشاره و بیان داشت: امام خمینی (ره) مساجد را سنگر دانستند و رهبری معظم انقلاب از آن به عنوان کانون و هسته مقاومت فرهنگی یاد کردند و باید امامان محله برای این سنگر و کانون مقاومت برنامه ریزی و مجاهدت کنند.

کد خبر 5064346
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.