پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارش برف و باران تا امشب در مازندران ادامه دارد/پایان هفته‌ای بارانی و برفی در استان

0

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: بارش‌ برف و باران امروز کم و بیش در استان تداوم دارد و فردا از ناپایداری و ابرناکی هوای استان کاسته می‌شود.

پیرو اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی مازندران، از شب گذشته شاهد بارش‌ها در سطح استان بودیم که امروز بارش برف و باران در سطح مازندران گسترش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش برف از آلاشت ۱۷، پل‌سفید و کیاسر ۷ و سیاه‌بیشه ۵ سانتی‌متر گزارش شد، اضافه کرد: بیشترین باران باران و آب حاصل از برف نیز از آلاشت ۱۰، پل‌سفید و کیاسر ۶ و ساری و سیاه‌بیشه ۴ میلی‌متر به ثبت رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: کمینه دمای هوای صبح امروز استان از بلده با ۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر گزارش شد و دمای هوای نیز به یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.

اسدی با اشاره به اینکه بارش‌ برف و باران امروز کم و بیش در آسمان مازندران تداوم دارد، افزود: فردا از ناپایداری و ابرناکی هوای استان کاسته شده و روز چهارشنبه جو نسبتاً پایداری حاکم می‌شود و حداکثر دمای هوا در طول روز کمی گرم‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از پنج‌شنبه هفته جاری تا روز شنبه هفته آینده با نفوذ سامانه سرد و بارشی مجدداً شاهد برف و باران و کاهش دمای هوا در سطح مازندران خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: طی این مدت جاده‌های کوهستانی و سردسیر استان گاهاً مه‌آلود و با کاهش دید همراه بود و با توجه به بارش برف و باران لغزنده و اختلال در تردد انواع وسایل نقلیه وجود دارد.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت مواج، فردا کاهش مواج و پایان هفته مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.