پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مخزن سد هراز دو سال قبل از آبگیری از زباله پاکسازی می شود

0

سازمان حفاظت محیط زیست درباره خبر «ورود شیرآبه‌های زباله به رود هراز» توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، در پی انتشار خبری با عنوان «ورود شیرابه‌ها به سد هراز» بر روی سایت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سازمان حفاظت محیط زیست به نقل از علی مریدی – مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست – در توضیحاتی در این زمینه گفت: در زمان صدور مجوز ساخت سد هراز و پس از بررسی گزارش ارزیابی زیست محیطی ارائه شده توسط مجری طرح در وزارت نیرو، مجری متعهد شده که دو سال قبل از آبگیری سد نسبت به انتقال و پاکسازی محل دفن پسماند فعلی شهر آمل که در مخزن سد هراز واقع است، اقدام کند. در این خصوص مکاتبات لازم با وزارت نیرو و وزارت کشور صورت پذیرفته و موضوع یادآوری و پیگیری شده است.

مریدی افزود: بدیهی است آبگیری پس از انجام تمام تعهدات مجری که در قالب مجوز زیست محیطی طرح تعهد شده امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که طی مکاتبات و پیگیری‌های صورت پذیرفته از اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران، موضوع از آب منطقه‌ای استان و سازمان مدیریت پسماند مورد پیگیری قرار گرفته است، گفت: گزارش دریافت شده، منجر به طرح شکایت کیفری شد و در مراجع قضایی تحت رسیدگی است، بنابراین در صورت هرگونه تخلف، موارد از طریق مبادی قانونی پیگیری خواهد شد که البته امید است این موضوع هیچ‌گاه اتفاق نیفتاده و وزارت نیرو به تعهدات خود عمل کند. گزارش اقدامات انجام شده به دبیر محترم هیات دولت نیز منعکس شده است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، ۲۲ آبان ماه مصاحبه‌ای با دکتر یدالله یوسفی – کارشناس جغرافیای طبیعی و اقلیم شناسی- در خبرگزاری ایسنا منتشر شد که در آن نسبت به ورود شیرابه‌ها به سد هراز هشدار داده شده بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.