پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یکهزار اثر تاریخی مازندران چشم انتظار افتتاح موزه کلبادی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، خانه منوچهر کلبادی یکی از خانه های تاریخی استان مازندران در شهرستان ساری است که مربوط اواخر دوره قاجار بوده و در سال ۱۳۷۷ در جمع میراث ملی کشور به ثبت رسید.

حدود سه سال پیش بر اساس تفاهم نامه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با شهرداری ساری، قرار شد که علاوه بر استفاده از این خانه به عنوان یک اثر تاریخی، موزه ای در درون مجموعه خانه کلبادی راه اندازی شود تا آثار تاریخی و باستانی منقول مازندران در این موزه به نمایش عموم گذاشته شود.

اما اکنون پس از گذشت سه سال موزه کلبادی هنوز در قدم های اولیه خود ایستاده است و به گفته مسئولان بزرگ ترین مشکل ساخت موزه همان مشکل همیشگی تمام طرح های نیمه کاره یعنی کمبود اعتبار است.

معاون میراث فرهنگی مازندران در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: کار احداث این موزه قرار بود سال گذشته به اتمام برسد اما برای اتمام کار به ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
مهدی ایزدی افزود: این اعتبار برای ویترین بندی و بخشی از مرمت خانه برای موزه لازم است و تاکنون نیز ۲۰۰ میلیون تومان در این جهت هزینه شده است.
وی گفت: اما این اعتبار کافی نبوده و بخش عمده کار باقی مانده که درصورت تامین اعتبار تا پایان سال آینده موزه کلبادی به بهره برداری رسیده و به هدف نمایش یکهزار شی منقول زیرخاکی ثبت خزانه استان می توان امیدوار بود.
در حال حاضر ۲۰ هزار قلم اثر منقول در خزانه میراث فرهنگی مازندران موجود است که ۱۶ هزار قلم از آنها در استان ثبت و برایشان پرونده تشکیل شده است که از این تعداد قرار است یکهزار شی در موزه کلبادی نمایش داده شود.

/1899/۷۳۳۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.