پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

80 کارخانه روغن خوراکی مازندران در حال تولید هستند/آغاز رای‌گیری انتخاب صنایع برتر غذایی مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد مهدی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هشتمین جشنواره غذایی در مازندران برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا این جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۲۸ آبان ماه سال جاری در اتاق بازرگانی مازندران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این جشنواره برترین‌های صنایع غذایی استان معرفی شده و روند کار معرفی به این صورت است که واحدهای داری کیفیت محصول توسط سازمان‌های نظارتی به عنوان منتخب معرفی می‌شوند.

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران خاطر نشان کرد: در این جشنواره از ۹ گروه تولیدکننده موادغذایی که ۲۹ واحد و ۳۰ کارشناس به عنوان نامزد برتر توسط سازمان‌های نظارتی به انجمن معرفی شدند.

وی ادامه داد: در انتخاباتی که فرایند رای‌گیری آن از دو روز گذشته آغاز شده و تا ۱۵ آبان ماه ادامه دارد ۹ رشته تولیدی، ۹ واحد تولیدی و ۹ کارشناس به عنوان برترین‌های صنایع غذائی مازندران انتخاب می‌شوند.

مهدی‌زاده خاطر نشان کرد: در انتخابات صنایع برتر غذایی استان مازندران کارشناسان صنعت غذا،اساتید دانشگاه، خبرنگاران اقتصادی و کارشناسان سازمان‌های نظارتی حق رای دارند.

وی در ارتباط با  جزئیات رای‌دهندگان، گفت: سه نفر از مدیران کارخانجات صنایع غذایی به همراه مسؤولان کنترل کیفت، تعدادی از اساتید دانشگاه، کارشناسان صنایع غذایی حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، کارشناسان دامپزشکی و اداره کل استاندارد و تعدادی از خبرنگاران حق رای داده شده است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه در مجموع ۶۰۰ نفر حق رای در انتخابات صنایع غذایی برتر استان مازندران داده شده است، اضافه کرد: فرایند رای‌گیری به صورت اینترنتی است که در سال جاری علاوه برای کارشناسان صنایع غذایی یک رای در اختیار سازمان‌های نظارت بر مواد غذائی داده شد تا به محصول برتر رای دهند.

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۳ واحد تولیدی صنایع غذایی در استان مازندران مشغول فعالیت هستند، گفت: رای‌گیری برای انتخاب صنایع غذایی برتر از دو روز گذشته آغاز شده است و کارشناسان و افراد داری صلاحیت تا ۱۵ آبان می‌توانند در انتخاب کارخانجات برتر صنایع غذایی استان مازندران شرکت کنند.

دبیر انجمن صنایع غذائی مازندران، با اشاره به مشکلاتی که در حوزه تولید روغن کشور وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ کارخانه واحد تولیدی استان مازندران در حال تولید روغن هستند، این واحدها برای تامین مواد اولیه دچار مشکل هستند.

این تولیدکننده اضافه کرد: موادخام در بنادر کشور وجود دارد، موضوع بسیار مهم بحث عدم ترخیص مواد اولیه است دلیل آن اختلاف نظر بر سر تخصیص ارز برای تامین ماده اولیه است.

مهدی‌زاده با اعلام اینکه ۹۵ درصد مواد اولیه روغن وارداتی است، گفت: به دلیل عدم تدبیر در این زمینه شاهد افزایش قیمت روغن تولیدی هستیم.

 /۸۶۰۰۴/ج

 


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.