پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳ عضو بیمار مرگ مغزی شده در مازندران به نیازمندان اهدا شد

مسئوول فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اهدا ۳ عضو بیمار مرگ مغزی شده در مازندران که اهل سوادکوه بود به بیماران نیازمند خبر داد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: ذکریا ذکریای پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مازندران به انجام پیوند کلیه از بیمار مرگ مغزی شده در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری خبر داد و اظهار کرد: بیمار کاووس جعفری ۴۵ ساله که به دلیل سقوط از روی درخت به مرکز آموزشی درمانی امام(ره) منتقل شده بود.

 

مسؤول فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: اقدامات اولیه درمانی در مرکز انجام شد و بیمار برای پیگیری بیشتر درمانی به بخش جراحی در آی‌.سی.یو منتقل شد اما اقدامات درمانی در آی‌.سی.یو به دلیل شدت جراحت وارد کار ساز نشد.

 

وی اضافه کرد: با وجود عمل جراحی و تخلیه هماتوم سطح هوشیاری بیمار افزایش پیدا نکرد و بیمار پس از بررسی دقیق کارشناسی مرگ مغزی وی تایید شد.

 

ذکریای ادامه داد: با تایید مرگ مغزی رایزنی برای اهدا عضو در برنامه کاری پرسنل اهدا عضو انجام شد که خانواده بیمار رضایت به اهدا عضو دادند.

 

وی یادآور شد: پس از هماهنگی لازم کبد این بیمار برای پیوند به شیراز منتقل و دو کلیه این بیمار با موفقیت در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری پیوند شد.

 

مسؤول فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به ضرورت توجه به اهدا عضو در استان گفت: در حال حاضر از هر ۳ بیمار نیازمند به پیوند به دلیل عدم دریافت عضو  یک بیمار فوت می‎کند.

 

وی در پایان گفت: با اقدام به موقع برای پیوند اعضا می‎توانیم از دفن پیوندی که به دیگر بیماران زندگی می‎بخشد جلوگیری کنیم.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.