پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خسارت ۲ هزار میلیارد تومانی تصادفات به اقتصاد کشور در طرح نوروزی امسال

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور از خسارت ۲ هزار میلیارد تومانی به اقتصاد کشور بر اثر تصادفات از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون خبر داد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: سردار اسکندر مومنی ظهر امروز در گزارش ویژه خبری طرح نوروزی سال ۹۵ که در محل عوارضی آزادراه تهران ـ شمال برگزار شد، با اشاره به اینکه در مدت ۱۷ روز از اجرای طرح نوروزی تا کنون ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به ‌کشور بر اثر تصادفات وارد شد، گفت: این رقم خسارت معادل ۶ درصد تولید ناخالص داخلی است.

 

وی ایمن‌سازی جاده‌ها و خودروها را از راهکارهای کاهش سوانح رانندگی عنوان کرد و افزود: تنظیم سیستم حمل و نقل کارآمد و رعایت نکات ایمنی از سوی مردم از خسارت‌های عظیم وارده به کشور می‌کاهد.

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد تا این خسارت‌ها به حداقل برسد، بیان کرد: با توجه به اینکه سه روز پایانی تعطیلات نوروزی به‌دلیل خستگی ناشی از سفر و شتاب و عجله مسافران برای بازگشت به‌مبدا از روزهای پرحادثه در زمینه تصادفات است، بنابراین باید طرح ویژه‌ای را برای این ایام تدارک دید.

 

وی باز بودن تمام معابر را در این ایام ضروری خواند و تاکید کرد: باید زمینه و امکانات به‌ شکلی فراهم شود که اگر در صورت بروز سوانح، تصادف و شرایط نامساعد جوی جاده مسدود شد موانع در کوتاه‌ترین زمان ممکن برداشته شده و مسیر بازگشایی شود، چرا که انسداد یک جاده ترافیک سنگین را در جاده‌های اطراف در پی دارد.

 

مومنی به ‌حضور فیزیکی و هماهنگی تمام دستگاه‌ها در مسیر جاده‌های کشور در روزهای پایانی تعطیلات تاکید کرد و افزود: با توجه به حجم حضور مسافران و گردشگران در سه روز پایانی تعطیلات از آنها می‎خواهیم تا بازگشت خود را به‌روز پایانی موکول نکنند و برای گذراندن روز طبیعت نیز از مناطق تفریحی اطراف منازل مسکونی خود استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اینکه تاخیر در بازگشت از سفر و موکول کردن آن به‌ روز پایانی تعطیلات و یا روز طبیعت علاوه بر افزایش مخاطرات سفر سبب ایجاد ترافیک‌های سنگین نیز می‌شود، خاطرنشان کرد: به‌دلیل حجم بالای ترافیک و شتاب و خستگی مسافران و رانندگان در روز پایان تعطیلات بدون شک زمان اختصاص یافته برای خروج از این وضعیت نیز سه تا چهار برابر افزایش می‌یابد.

 

این مسئول بیان کرد: با کاهش حجم حضور، مدیریت ترافیک، برخورد با تخلفات حادثه‌خیز، روان کردن ترافیک، داشتن آمادگی لازم برای مقابله با شرایط غیرطبیعی و مدیریت کامل از سوی مردم می‌توان تا اندازه زیادی از بروز حوادث ناشی از تصادفات به‌ویژه در این روزهای پایانی تعطیلات کاست.

 

وی با اشاره به اینکه سفر و مسافرت از ملزومات هر نوع تعطیلی محسوب می‌شود و امری بدیهی است، تصریح کرد: امسال در مقایسه با سال قبل در طول اجرای طرح نوروزی سرعت خودروها دو کیلومتر کاهش داشت و همچنین درصد تصادفات نیز به‌تبع آن کاهش محسوسی را به‌دنبال داشت.

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه براساس هشدارهای هواشناسی بارش نزولات آسمانی در روزهای پایانی تعطیلات در برخی از استان‌های کشور دور از انتظار نیست، افزود: همان‌طور که در بارش روزهای اخیر شاهد وقوع سیلاب، مسدود شدن برخی از جاده‌ها و لغزندگی جاده‌ها را در پی داشت، بنابراین در صورت عدم بازگشت به‌موقع به مبدا مخاطرات سفر را دوچندان می‌کند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در طول این دوران خودروی پراید پرتصادف‌ترین خودرو بود، گفت: استان مازندران در ردیف استان‌های گیلان، البرز، قم و فارس از استان‌های پرتردد کشور محسوب می‌شود، بنابراین باید برای بازگشت مسافران با توجه به‌حجم بالای تردد برنامه‌ریزی دقیقی داشت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.