پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تایید صلاحیت من به شرط عدم انصراف نبود/ برای انتخابات شورا فعلا هیچ برنامه‌ای ندارم

ممکن است گلایه هایی از اصلاح طلبان ساری باشد چون انتظار داشتیم تا آخر در کنار هم باشیم شاید اگر در لیست اصلاح طلبان قرار می‌گرفتم احتمال حمایت گروه‌های دیگر از جمله جریان عملگرایی نیز وجود داشت پس شانس رای آوری من مجددا افزایش می‌یافت و نتیجه‌ دلخواه ممکن بود

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: کوروش یوسفی ساداتی از نسل جدید اصلاح‌طلبان مرکز استان است که در چند سال گذشته به خوبی توانسته نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد و جای خود را در میان چهره‌های شاخص اصلاح طلب استان باز کند.

 

کوروش یوسفی در سال ۹۲ و در چهارمین دوره انتخابات مجلس شوراهای اسلامی شهر و روستا، در مرکز استان توانست حدود ۱۵ هزار رای کسب کند که آرای قابل توجهی محسوب می‌شد. همچنین وی اولین عضو شورا بود که استعفای خود را برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

 

اگرچه بسیاری از صاحب نظران این کار او را بسیار عجولانه تعبیر کردند و حضور دو ساله در شورای شهر و یا ریاست آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه را رزومه مناسبی برای نمایندگی مجلس نمی‌دانستند اما یوسفی عزمش را جزم کرده بود تا تجربه جوان دیگر شهر را تکرار کند و مانند محمد دامادی، در میانه کار شورا استعفا دهد و وارد عرصه رقابت مجلس گردد.

 

هرچند که کوروش یوسفی مانند تمامی اصلاح طلبان این حوزه دچار رد صلاحیت شد اما از پای ننشست و با جدیت پیگیر تایید صلاحیت خود بود. در نهایت موفق به ورود به عرصه رقابت گشت اما بسیار دیر. زمانی که اصلاح طلبان لیست دو نفره خود را بسته بودند و تغییر یکی از گزینه‌ها به صلاح نبود.

 

در نهایت یوسفی با نام مستقل در انتخابات شرکت کرد و توانست حدود ۱۰ هزار رای بیش از آنچیزی که دو سال پیش کسب کرده بود، به سبد رای خود بیافزاید تا در نهایت با بیش از ۲۴ هزار رای ششمین نفر در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود شود.

 

به همین علت گفت‌وگویی با کوروش یوسفی ساداتی انجام دادیم که در آن به سوالات زیر پاسخ داده شد:

 

بفرمایید برنامه‌های پسا انتخاباتی شما چیست؟

من فرهنگی‌ام و در دبیرستان تیزهوشان تدریس می کردم و پس ازاین نیز به این شغلم ادامه می‌دهم.

 

برنامه شما برای حضور در انتخابات شورا چیست؟

 فعلا هیچ برنامه‌ای ندارم نیاز است مطالعه کنم شرایط را بسنجم و با توجه به تجربه و توانایی خود تصمیم بگیریم فعلا هیچ برنامه‌ای ندارم.

 

بفرمایید هنگام ثبت‌نام رتبه چندم انتخابات با چه میزان آرا برای خود متصور بودید؟

هرکسی به امید پیروزی وارد میدان شد و من به نظر مردم و نماینده‌های منتخب احترام می گذارم چرا که از دل مردم خود مردم خبر دارند. ضمن اینکه در کاهش رای‌آوری من رای صلاحیت نیز تاثیرگذار بود و در صورتی که می‌توانستم بهترین شرایط را برای خود فراهم کنم اما رد صلاحیتها موجب تاخیر برناهمه‌های ما شد.

 

با توجه به پیشینه اصلاحاتی شما، انتظار می‌رفت پس از تایید صلاحیت در لیست قرار بگیرید چرا چنین اتفاقی نیفتاد؟

بله من هم انتظار داشتیم در شورای اصلاح‌طلبان چنین اتفاقی بیفتد و در لیست قرار بگیرم البته شورای اصلاح‌طلبان تا روزهای آخر منتطر تایید صلاحیت بنده بودند و به گمان اینکه شاید تایید صلاحیتم ممکن نشود و فرصت از دست برود با آقای دامادی به توافق رسیدند اما در دقیقه ۹۰ تاییدیه بنده آمد و نتیجه آن شد که دیدیم.

 

از اصلاح‌طلبان دلخور که نیستید؟

ممکن است گلایه هایی از آنها باشد چون دوستان ما انتظار داشتند تا آخر در کنار هم باشیم شاید اگر در لیست اصلاح طلبان قرار می‌گرفتم احتمال حمایت گروه‌های دیگر از جمله جریان عملگرایی نیز وجود داشت پس شانس رای آوری من مجددا افزایش می‌یافت و نتیجه‌ دلخواه ممکن بود.  

 

چرا وقتی در لیست قرار نگرفتید انصراف ندادید؟

کسی یا گروهی به طور رسمی از من درخواست انصراف نکرد تا بررسی کنم ضمن اینکه برخی گروه‌های بدنه اصلاحات از من حمایت کردند.

 

در محافل سیاسی زمزمه‌هایی است که به شرط عدم انصراف تاییدیه گرفتید، آیا صحت دارد؟

 واقعا چنین شایعاتی بی‌انصافی است من از حقانیت خود دفاع کردم به دلیل تراکم پرونده‌ها طول کشید اما در همان دیدار اول تاییدیه خود را گرفتم. بهرحال آنچه مهم است حضور گسترده مردم است که قابل تقدیر است امیدواریم در امتداد حماسه ۷ اسفند سالی پربرکت همراه با تحول و بهزیستی و سلامت مردم را شاهد باشیم و از فرصت‌ها بخوبی در جهت رفع معضلاتی چون بیکاری بکوشیم.

 

 

برنامه حضرتعالی برای ایام نوروز چیست؟

برای تعطیلات نوروزی فعلا برنامه ای ندارم باید دید تا چه پیش آید./مازند مجلس

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.