پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدارس روستایی نباید تعطیل شود

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در سند تحول مدرسه به عنوان کانون تربیت محله تعریف می شود و وظیفه هویت بخشی و شخصیت سازی دارد و اگر پرچم مدرسه در روستایی پایین بیاید قطعا دچار ضعف فرهنگی و مشکلات و آسیب هایی می شود.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از ایسنا ، سید عیسی میرشفیعی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن اجتماعات شهرداری بهشهر برگزار شد، با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند بار تربیت جامعه را به دوش بکشد، اظهار کرد: آموزش و پرورش برای رسیدن به هدف خود به کمک و همکاری همه دستگاه ها نیاز دارد و همچنین خروجی آموزش و پرورش به همه دستگاه ها مربوط می شود و ارتباطی دوسویه وجود دارد.

 

وی افزود: آموزش و پرورش بر اساس سند تحول دارای رویکری جدید است و مهم ترین چرخشی که در این تحول دیده می شود این است که آموزش و پرورش از نهادی آموزشی به نهادی فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود که خروجی آن تولید فرهنگ و اجتماع سالم باشد.

 

میرشفیعی با بیان اینکه سازگاری با جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی از مهم ترین وظایف تربیتی آموزش و پرورش است، تأکید کرد: در راستای سند تحول باید به مهمترین عامل یعنی نقش معلم در تربیت دانش آموزان توجه کرد زیرا عامل توسعه، تعلیم و تربیت و عامل تعلیم و تربیت، معلم است و توسعه پایدار نیازمند توجه به معلمان از نگاه فرهنگی و اجتماعی است.

 

این مسئول با اشاره به نقش الگویی معلم در توسعه همه جانبه و پایدار ، افزود: در نکوداشت مقام معلم باید از بعد فرهنگی و اجتماعی به آنها توجه شود و شأن و منزلت معلمان حفظ شود زیرا آنها بالاترین اثرگذاری را بر روح و جان دانش آموزان دارند که در نهایت خروجی آن اجتماع سالم است.

 

میرشفیعی اظهار کرد: باید به جلوه های ویژه معلمان توجه کرد که به طور مثال به معلمانی که در روستاها و مناطق محروم در بدترین شرایط و کمترین امکانات بهترین خدمات را به دانش آموزان ارائه می کنند، نه فقط در مناسبت های خاص مانند هفته معلم بلکه در طی سال تحصیلی با دیدوبازدیدهای سرزده و قدردانی از آنها توسط مدیران دستگاه های مختلف مقام و جایگاه معلم را در جامعه ارتقا ببخشیم.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: بحث انسداد موانع بی سوادی در کشور از موضوعات حائز اهمیت از بابت تأثیرگذاری در توسعه کشور است.

 

وی با تأکید بر احیای روستاها از منظر تربیتی و الزام وجود مدرسه در آنها، خاطرنشان کرد: در سند تحول، مدرسه به عنوان کانون تربیت منطقه تعریف می شود که هویت بخشی و شخصیت سازی بر عهده مدرسه است و هر دانش آموز برای حفظ هویت باید در محله خودش تربیت شود و اگر پرچم مدرسه در روستایی پایین بیاید قطعا دچار ضعف فرهنگی و مشکلات و آسیب هایی می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.