پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سالنامه روزشمار تاریخ مازندران رونمایی شد

با حضور استاندار مازندران، سالنامه روز شمار تاریخ مازندران رونمایی شد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: استاندار مازندران امروز چهارشنبه از مرکز ساری شناسی در مرکز استان مازندران بازدید کرد.

 

در بازدید استاندار مازندران، سالنامه روزشمار مازندران رونمایی شد.

 

رمضانی مؤلف این سالنامه در مورد ویژگی‌های آن گفت: این سالنامه توسط مرکز مطالعات تاریخ و فرهنگ مازندران مستقر در مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران منتشر شده است.

 

وی افزود: در این سالنامه برای ۲۶۵ روز از ۳۶۵ روز سال رویدادها و اتفاقات تاریخی ارائه شده است.

 

رمضانی ادامه داد: در این سالنامه ۲۰ نمونه از فرهنگ و آداب مردم مازندران، تصاویر زیبا و هنری از طبیعت زیبای مازندران، وقایع تاریخی در زمینه زندگی علما، هنرمندان، فرهیختگان و سرداران شهید، جنگ‌ها و اتفاقات مهم به صورت کرونولوژی (مختصر نگاری) ارائه شده است.

 

وی تاکید کرد: وقایع به صورت سالشمار از ۵۰۰ قبل از میلاد آورده است و برای تهیه این سالنامه از کمک و مساعدت نصرالله هومن پدر گاهشماری مازندران نیز استفاده شده است.

 

استاندار مازندران نیز در این مراسم از همت و تلاش همه فرهیختگان در جهت تقویت فرهنگ بومی و محلی و جمع آوری تاریخ پرافتخار مازندران تقدیر کرد و گفت: تلاش مرکز ساری شناسی و دلسوزی برای ثبت و انتشار تاریخ ساری و مازندران قابل ستایش و تقدیر است.

 

وی از دکتر اسلامی رئیس مرکز ساری شناسی به عنوان یکی از مفاخر استان یاد کرد و گفت: همه باید برای حفظ و نگهداری سرمایه های فرهنگی و معنوی مازندران تلاش کنند و رسانه ها نیز در معرفی فرهنگ سراسر افتخار دیار علویان می توانند نقش مهمی داشته باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.