پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

33 میلیارد تومان کمک به کشاورزان سیل‌زده مازندران اختصاص یافت

0

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسین نگهدار افزود: روند پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره به کشاورزان خسارت دیده از سیل به صورت روزانه در حال انجام است.

وی توضیح داد: پس از وقوع سیل و ابلاغ دستورالعمل سامانه سجاد به استان در بیست و پنجم اردیبهشت ماه امسال، ثبت اطلاعات خسارت دیدگان مشمول دریافت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره ۴ درصدی در این سامانه آغاز شد و تاکنون ۲۰ هزار و ۷۴۸ پرونده به مبلغ ۱۲۸ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان مربوط به پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از سیل در کمیته تخصصی شهرستان‌ها مصوب شد.

وی ادامه داد: از تعداد پرونده‌های مربوط به کمک‌های بلاعوض مصوب در کمیته‌های شهرستانی، ۱۷ هزار و ۷۰۴ مورد به مبلغ ۹۵ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان در سامانه سجاد وزارت کشور ثبت شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: از تعداد پرونده‌های ثبت شده در سامانه سجاد، ۵ هزار و ۳۴۸ مورد با اعتبار ۹ میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان در کارگروه استانی مصوب شد.

به گفته نگهدار تاکنون ۶۱۰ پرونده به مبلغ ۳۷۴ میلیون تومان از کمک‌های بلاعوض خسارت سیل به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد.

وی به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک‌های استان به کشاورزان خسارت دیده از سیل اشاره کرد و گفت: ۶۱۱ پرونده به مبلغ سه میلیارد و ۷۸۷ میلیون تومان به بانک کشاورزی، ۵۷۱ پرونده به مبلغ یک میلیارد و ۴۴۴ میلیون تومان به بانک ملی، ۳۰۹ پرونده به مبلغ هفت میلیارد و ۸۷۳ میلیون تومان بانک سپه و ۴۲۳ پرونده به مبلغ یک میلیارد و ۴۳۳ پرونده به بانک تجارت ارسال شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: تاکنون یک‌هزار و ۹۱۴ پرونده با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان به بانک‌های عامل ارسال شده است.

بارش شدید باران و برف که از ۲۶ اسفند ۹۷ در مازندران باریدن گرفت و تا دوم فروردین امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه‌ها و جای شدن سیل و سیلاب طی دو مرحله در استان شد که بر اساس آخرین برآوردها ۶ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران خسارت وارد کرد.

طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران از این میزان خسارتی که به بخش کشاورزی استان وارد شد تنها چهار درصد کشاورزی سیل زده بیمه بوده است که معادل ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی صندوق بیمه کشاورزی بر آورد شد.

/‏۱۸۹۹/‏۶۹۹۰

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.